χέρι δείχνει πως το ανοσοποιητικό διώχνει τους ιούς

Ανοσοποιητικό: Αυτές είναι οι συνήθειες που «ρίχνουν» τις άμυνες του οργανισμού

Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο με την πανδημια, όλοι μας έχουμε εκτιμήσει ακόμα περισσότερο την σημασία του να έχουμε ένα γερό ανοσοποιητικό. Αυτό που δεν ξέρουμε είναι πως ο τρόπος ζωής μας και ορισμένες συνήθειες μας μπορούν να κάνουν πιο αδύναμη την άμυνα του οργανισμού μας.

Οι 5 κακές συνήθειες που αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Δεν κοιμάστε αρκετά

Όσο κοιμάστε το ανοσοποιητικό εκπαιδεύεται ώστε να βρει τους καλύτερους τρόπους να επιτίθεται στα μικρόβια. Αν δεν κοιμάστε αρκετά, η ανοσοαντίδραση σε περίπτωση «επίθεσης» δεν θα είναι εξίσου αποτελεσματική. Αυτό τουλάχιστον έδειξε επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Pflügers Archiv. Μόλις έξι μέρες με λίγο ύπνο είναι αρκετές για να εμποδίσουν το ανοσοποιητικό να αξιοποιήσει ένα εμβόλιο.  Άλλες μελέτες δείχνουν ότι η ανεπαρκής ξεκούραση παρατείνει τη διάρκεια ενός απλού κρυολογήματος. Στόχος σας πρέπει να είναι τουλάχιστον οι 7 ώρες ύπνου κάθε βράδυ.

Κάνετε καθιστική ζωή και βλάπτετε το ανοσοποιητικό σας

Η κακή φυσική κατάσταση οδηγεί σε σοβαρότερα και μεγαλύτερης διάρκειας συμπτώματα έπειτα από μια λοίμωξη. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση British Journal of Sports Medicine έδειξε ότι οι λοιμώξεις του ανώτερου αναπνευστικού διαρκούν 42% περισσότερο σε όσους γυμνάζονται το πολύ μία φορά την εβδομάδα σε σύγκριση με όσους γυμνάζονται τουλάχιστον πέντε. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες που είχαν κακή φυσική κατάσταση εκδήλωσαν πιο σοβαρά συμπτώματα της λοίμωξης.

Έχετε στρες

Aν το στρες είναι καθημερινό και έντονο, προκαλεί στο σώμα φλεγμονές που το εμποδίζουν να αντισταθεί στις λοιμώξεις. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), μια μακρόχρονη στρεσογόνος κατάσταση αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες κρυολογήματος. Βρείτε ένα αντιστρές χόμπι που σας ταιριάζει. Για παράδειγμα το διάβασμα, η γιόγκα, το περπάτημα, οι βόλτες με ποδήλατο ή η μουσική. Έτσι, θα παραμείνετε δυνατοί σωματικά αλλά και ψυχικά.

Τρώτε ανθυγιεινά λιπαρά

Τα κορεσμένα λιπαρά, όπως αυτά που βρίσκονται στα τηγανητά, στα έτοιμα γεύματα και στα γλυκά, προκαλούν υπερδιέγερση του ανοσοποιητικού, με αποτέλεσμα τη γενικευμένη φλεγμονή. Από την άλλη, τα υγιεινά Ω3, όπως αυτά που βρίσκονται στο ψάρι και στους ξηρούς καρπούς, έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και βοηθούν το ανοσοποιητικό να αναγνωρίζει πιο εύκολα τους παθογόνους μικροοργανισμούς, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Nutrition Journal.

Πίνετε πολύ αλκοόλ

Ένα ποτήρι κρασί την ημέρα δεν βλάπτει, όμως η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ –ειδικά όταν είναι πολυετής– εμποδίζει την ομαλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι άνθρωποι που πίνουν αρκετά για χρόνια παράγουν λιγότερο αποτελεσματικά λευκά αιμοσφαίρια και επίσης παράγουν λιγότερα κύτταρα που αναγνωρίζουν και εξουδετερώνουν βακτήρια και ιούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Ύπνος: Πως τονώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα

In this article