Aπο Δευτέρα σε real time η υποβολή των πωλήσεων των φαρμάκων

Χάπια
26-12-2016

«Ενεργοποιείται» την ερχόμενη Δευτέρα 9 Μαϊου το νέο σύστημα υποβολής πωλήσεων φαρμάκων για τις φαρμακευτικές εταιρείες, από τον ΕΟΦ. Όπως αναφέρεται σε εγκύκλιο της διοίκησης του Οργανισμού, «στo πλαίσιο της βελτίωσης της παρακολούθησης της επάρκειας των φαρμάκων στην εγχώρια αγορά, και σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό του συστήματος υποβολής των στοιχείων των πωλήσεων των Φαρμακευτικών προϊόντων ανθρώπινης χρήσης που υποβάλλονται στον ΕΟΦ από τις φαρμακευτικές εταιρείες καθιερώνεται Νέα Διαδικτυακή Εφαρμογή υποβολής των στοιχείων των Πωλήσεων των φαρμακευτικών προϊόντων για ανθρώπινη χρήση σε πραγματικό χρόνο (real time)».

Συγκεκριμένα :

Α. Από τη Δευτέρα 9 Μαΐου 2016 , όλες οι εταιρείες που εκδίδουν τιμολόγια πώλησης φαρμακευτικών προϊόντων για ανθρώπινη χρήση οφείλουν να δηλώνουν μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής τα παρακάτω στοιχεία και μόνον αυτά:

 Αριθμός Τιμολογίου

 Ημερομηνία Έκδοσης Τιμολογίου Πώλησης των φαρμακευτικών προϊόντων

 Barcode φαρμακευτικού προϊόντος

 Αριθμός Παρτίδας

 Ποσότητα (σε συσκευασίες)

 Τιμή Πώλησης ανά συσκευασία (αναγραφόμενη στο σχετικό τιμολόγιο, χωρίς ΦΠΑ, και πριν

από τις εκπτώσεις)

 ΑΦΜ πελάτη (προς τον οποίο εκδίδεται το Τιμολόγιο)

 Ποσοστό Έκπτωσης REBATE

 Πρόσθετη Έκπτωση

 Αριθμός Σύμβασης (σε περίπτωση κατακύρωσης μετά από δημόσιο διαγωνισμό)

Όλες οι εταιρείες που δηλώνουν στοιχεία πωλήσεων στον ΕΟΦ, έχουν τη υποχρέωση να υποβάλλουν Υπεύθυνη Δήλωση στη διεύθυνση: [email protected] το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα στην οποία δεσμεύονται ότι “Τα στοιχεία των τιμολογίων που υποβλήθηκαν στον ΕΟΦ δια μέσου της διαδικτυακής εφαρμογής που αφορά στις εγχώριες πωλήσεις φαρμακευτικών προϊόντων ανθρώπινης χρήσης και αφορούν στον μήνα ΧΧΧΧ είναι ακριβή και πλήρη” σε σχέση με τα στοιχεία του αμέσως προηγούμενου μήνα.

Ερωτήσεις – Απαντήσεις από τον ΕΟΦ

1. Ποιος έχει την υποχρέωση της δήλωσης στον ΕΟΦ των στοιχείων των εγχωρίων πωλήσεων;

Απάντηση: Υποχρέωση υποβολής των πωλήσεων έχουν όλες οι εταιρείες που εκδίδουν τιμολόγια πώλησης φαρμακευτικών προϊόντων για ανθρώπινη χρήση.

2. Τι είναι το REST Web service ; Με ποιόν τρόπο πραγματοποιείται η διασύνδεση ΕΟΦ – εταιρείας; Υπάρχει test περιβάλλον;

Απάντηση:

Με το REST API σας δίνεται η δυνατότητα διασύνδεσης του πληροφοριακού σας συστήματος με το σύστημα υποβολής πωλήσεων του Οργανισμού.

Επιπλέον, είναι διαθέσιμο project (συμπεριλαμβανομένου και του πηγαίου κώδικα) το οποίο χρησιμοποιήθηκε για τη δοκιμή της δομής του αρχείου και την καταχώρηση των εγγραφών του αρχείου μέσω του web service (CompanySalesRESTClient.zip). Τονίζεται ότι παρέχεται περιβάλλον ανάπτυξης και δοκιμών (Testing/Development).

3. Ως Barcode φαρμακευτικού προϊόντος νοείται ο γραμμωτός κωδικός (ΕΑΝ -13) του προϊόντος ;

Απάντηση:

Barcode φαρμακευτικού προϊόντος είναι ο Κωδικός Προϊόντος ΕΟΦ, σε μορφή γραμμωτού Κώδικα με δομή ΕΑΝ -13, σύμφωνα με τις Εγκυκλίους ΕΟΦ 13153/24.2.2006 «Τεχνικές Προδιαγραφές Σήμανσης με γραμμωτό Κώδικα (Barcode)», ο οποίος είναι υποχρεωτικός και δεσμευτικός για όλες τις Δημόσιες Υπηρεσίες, τα Ταμεία Υγείας και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις που παράγουν, διακινούν, χρησιμοποιούν ή ασχολούνται με φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα. Το barcode του φαρμακευτικού προϊόντος ξεκινάει πάντα με 280 πχ 2802588701013.

4. Ποιά Τιμή αναγράφεται στο πεδίο «Τιμή (συσκ.)»;

Απάντηση:

Στο πεδίο «Τιμή (συσκ.)» δηλώνεται η τιμή που αναγράφεται στο τιμολόγιο χωρίς το Φ.Π.Α. και αφορά στη τιμή της συσκευασίας του φαρμακευτικού προϊόντος, σύμφωνα με το εκάστοτε barcode.

5. Ποιό ποσοστό Rebate δηλώνεται στα στοιχεία των πωλήσεων;