Τα στοιχεία αναφορικά με τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), λήξης σχολικού έτους 2022/2023, ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Η έρευνα καλύπτει τις διαβαθμισμένες σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, οι οποίες υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ). Περιλαμβάνονται οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας (Ειδικά Νηπιαγωγεία – Ειδικά Δημοτικά) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ειδικά Γυμνάσια – Ειδικά Λύκεια – Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια – Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης/ΕΕΕΕΚ). Επίσης, περιλαμβάνονται τα Ειδικά Νηπιαγωγεία της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας και Αποκαταστάσεως Αναπήρων Παίδων (ΕΛΕΠΑΠ). Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας:
Οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2022/2023 σε σχέση με το 2021/2022 αυξήθηκαν από 302 σε 304 (0,6%) ενώ οι σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρέμειναν αμετάβλητες στις 220 μονάδες.
Το διδακτικό προσωπικό κατά το σχολικό έτος 2022/2023 σε σχέση με το 2021/2022 μειώθηκε κατά 2,5% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και αυξήθηκε κατά 9,5% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Οι εγγεγραμμένοι μαθητές κατά το σχολικό έτος 2022/2023 σε σχέση με το 2021/2022 παρουσίασαν αύξηση κατά 6,6% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κατά 0,5% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από το σύνολο των εγγεγραμμένων μαθητών το 67,8% αποτελούσαν οι άρρενες και το 32,2% οι θήλεις μαθητές.
Η επικρατέστερη ειδική εκπαιδευτική ανάγκη των εγγεγραμμένων μαθητών ήταν ο αυτισμός σε ποσοστό 38,1% και η αμέσως επόμενη η νοητική υστέρηση σε ποσοστό 30,7%.
Η αναλογία του διδακτικού προσωπικού προς τους μαθητές κατά το σχολικό έτος 2022/2023 ήταν 1 εκπαιδευτικός για 2,37 μαθητές, ενώ η αντίστοιχη αναλογία για το σχολικό έτος 2021/2022 ήταν 1 προς 2,39.
Η Περιφέρεια Αττικής συγκέντρωσε το 34,1% του μαθητικού πληθυσμού των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Χώρας. Ακολούθησε η περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας με 16,1%.