Γιατί πολλοί ασθενείς δυσανασχετούν όταν τους παίρνουν το ιατρικό ιστορικό

26-12-2016
Όταν πάμε σε έναν γιατρό για πρώτη φορά η γραμματέας του που μας κλείνει τα ραντεβού μας κάνει μια σειρά ερωτήσεις για να γνωρίζει ο γιατρός πέντε πράγματα για εμάς. Εχουμε αλλεργίες; Παίρνουμε φάρμακα; Έχουμε κάνει μεγάλες επεμβάσεις; Τι συμπτώματα έχουμε; Φαίνεται όμως πως ορισμένοι ασθενείς βρίσκουν αυτή τη διαδικασία άκρως ενοχλητική.
 
Ερευνητές του οργανισμού Cancer Research UK ρώτησαν 2.000 άντρες και γυναίκες σχετικά με την διαδικασία του ιατρικού ιστορικου.
Οι τέσσερις στους δέκα απάντησαν πως τους ενοχλεί όταν καλούνται να πουν σε μία γραμματέα τα συμπτώματά τους προκειμένου να κλείσουν το ραντεβού.
Μάλιστα η ενόχληση αυτή είναι ένας από τους τρεις κύριους λόγους για τους οποίους δεν πάνε τελικά στον γιατρό.
Ποιοι είναι άλλοι δυο;
– Δεν βρίσκουν εύκολα ραντεβού.
– Δεν μπορούν να κλείσουν το ραντεβού την ώρα που τους βολεύει.
 
Σύμφωνα με τη νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στην Επιθεώρηση Δημοσίας Υγείας (JPH), το 37% των ανδρών και το 43% των γυναικών βρίσκουν απωθητικές τις ερωτήσεις των γραμματέων για τα συμπτώματά τους.
 
Βέβαια, οι γραμματείς των γιατρών είναι υποχρεωμένες να ρωτούν τους ασθενείς ποια είναι τα συμπτώματα πριν κλείσουν τα ραντεβού.
Κάποιες μάλιστα παίρνουν ακόμα και το ιατρικό ιστορικό από το τηλέφωνο για να συντομεύσουν τη διάρκεια της ιατρικής επίσκεψης.
 
Όσοι αντιδρούν σε αυτή την τακτική υποστηρίζουν πως οι γραμματείς δεν θα πρέπει να κάνουν κανένα από τα δύο, εάν δεν έχουν ιατρική εκπαίδευση.
Από την άλλη, όσοι είναι σύμφωνοι λένε πως έτσι αναγνωρίζονται τα πιο επείγοντα περιστατικά – κάτι που όμως δύσκολα γίνεται πιστευτό όταν το προσωπικό είναι μη ιατρικό.
 
Όπως έδειξε έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Βρετανική Επιθεώρηση Γενικής Ιατρικής (BJGP), όταν ομάδα γιατρών τηλεφώνησαν ως πάσχοντες από εγκεφαλικά σε δεκάδες γενικούς ιατρούς της Βρετανίας, οι γραμματείς δεν αναγνώρισαν τα ύποπτα συμπτώματα στο ένα τρίτο των περιπτώσεων.
 
Σύμφωνα με το BBC, για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, η βρετανική κυβέρνηση θα χρηματοδοτήσει εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία θα βοηθήσουν τις γραμματείς να μάθουν πως να αντιμετωπίζουν με ευαισθησία τις ανάγκες των ασθενών.
 
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: