Συνέντευξη Γιώργου Μουτουσίδη και Ιωάννη Βλόντζου: 8ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Marketing «Αξία, Καινοτομία, Προσαρμογή»

26-12-2016

Για το ρόλο των φαρμακευτικών εταιρειών στο συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, τις προσκλήσεις που αντιμετωπίζουν αλλά και το βασικότερο στόχο του 8ου συνεδρίου Φαρμακευτικού Marketing να αποτελέσει ουσιαστικό βήμα ανοιχτού προβληματισμού, μίλησαν στο www.healthview.gr οι πρόεδροι της Οργανωτικής Επιτροπής Συνεδρίου ΕΕΦΑΜ κ.κ. Γιώργος Μουτουσίδης Executive Board Member Chiesi Hellas Α.Ε., Ιωάννης Βλόντζος Διευθύνων Σύμβουλος Merck A.E

Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι του 8ου Συνεδρίου Φαρμακευτικού Marketing;

Ένας απο τους βασικούς στόχους του Συνεδρίου, είναι να αποτελέσει σημείο προβληματισμού και συζήτησης για τη μετέπειτα πορεία και ανάπτυξη των στελεχών του Φαρμακευτικού Marketing. Τόσο η θεματολογία που επιλέχθηκε όσο και η γνώση, η πείρα και το κύρος των ομιλητών του Συνεδρίου, αποτελούν εγγύηση για ουσιαστικό βήμα ανοικτού προβληματισμού που θα ανοίξει μια πόρτα στο “αύριο”.

Ο τίτλος ‘Αξία, Καινοτομία, Προσαρμογή’ προέκυψε από την πραγματική ανάγκη της φαρμακοβιομηχανίας να ακολουθήσει αυτές τις 3 τάσεις, και πόσο επιτακτικό πιστεύετε ότι είναι αυτό;

Με δεδομένο ότι το Συνέδριο λαμβάνει χώρα σε μία περίοδο ραγδαίων εξελίξεων, το περιβάλλον αλλάζει συνεχώς και δημιουργούνται τόσο καινούργιοι κανόνες, όσο και καινούργιες απαιτήσεις. Μέσα σ΄αυτό το συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, οι Φαρμακευτικές Εταιρίες καλούνται να επιχειρήσουν νέες προσεγγίσεις, να επινοήσουν στρατηγικές και να εφαρμόσουν τακτικές που θα λαμβάνουν υπ’ όψιν όλα τα νέα δεδομένα, ώστε να δημιουργήσουν μια νέα σταθερή βάση που θα αποτελέσει την καινούργια αφετηρία για μελλοντική ανάπτυξη και να περιφρουρήσουν από την πλευρά τους το δικαίωμα των πολιτών στην υγεία.

Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα αλλά και η πρόκληση που αντιμετωπίζουν σήμερα οι φαρμακευτικές εταιρείες στην Ελλάδα, θεσμικά και επιχειρηματικά;

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις είναι το ασταθές περιβάλλον, οι λογικές των οριζοντίων περικοπών χωρίς να εξετάζονται τα πραγματικά δεδομένα καθώς και η λανθασμένη επικέντρωση μόνο στον τομέα του φαρμάκου.

Η συνεχόμενη συμπίεση της φαρμακευτικής δαπάνης, η καθυστέρηση των πληρωμών από τα χρέη των νοσοκομείων και των ασφαλιστικών ταμείων, αλλά και η μειωμένη επένδυση στην έρευνα και ανάπτυξη, είναι μερικές από τις βασικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σήμερα οι φαρμακευτικές εταιρίες στην Ελλάδα. Η πρόκληση, ωστόσο, είναι να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις δύσκολες συνθήκες του Σήμερα και να επέλθει ο εξορθολογισμός στον κλάδο της Υγείας γενικότερα.

Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται το νέο περιβάλλον και ποιος ο ρόλος του marketing αλλά και των εκπροσώπων/στελεχών marketing σε αυτή την κατεύθυνση;

Μέσα από τη θολή εικόνα του μέλλοντος, παρατηρούμε ότι για να διαμορφωθεί ένα νέο περιβάλλον, θα πρέπει να εμφανιστούν νέου τύπου ηγέτες. Τα στελέχη του φαρμακευτικού μάρκετινγκ θα πρέπει να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και τις ικανότητές τους πέρα από τις υπάρχουσες και να συνεργαστούν στενότερα και με άλλα εμπλεκόμενα τμήματα, όπως τη Φαρμακοοικονομία και το Market Access, ώστε να διασφαλίσουν την επιτυχημένη πορεία του κάθε σκευάσματος και της στρατηγικής Marketing. Τα στελέχη που θα προσαρμοστούν, θα αναπτυχθούν και θα επιτύχουν σε αυτό το νέο περιβάλλον θα είναι οι κερδισμένοι της νέας εποχής και θα αναδειχθούν στους καινούργιους ηγέτες του χώρου.

Το 8o Συνέδριο Φαρμακευτικού Marketing, λοιπόν, φιλοδοξεί να κάνει το πρώτο βήμα. Να ιχνηλατήσει το νέο περιβάλλον, να διερευνήσει τις παραμέτρους που γεννήθηκαν από την κρίση και πάνω απ’ όλα να προσπαθήσει να δώσει τις πρώτες απαντήσεις σ’ ένα ερώτημα που λίγο πολύ είναι στο μυαλό όλων μας: “Ποιες θα είναι από δω και πέρα οι βασικές συνιστώσες του Φαρμακευτικού Marketing; Ποιος θα είναι ο νέος ρόλος και το περιεχόμενο της δουλειάς των στελεχών του;”