Συνήγορος του Πολίτη: Βελτίωση του τρόπου καθορισμού ραντεβού για το ακτινολογικό τμήμα του Νοσοκομείου Γιαννιτσών

03-04-2025

Ο Συνήγορος του Πολίτη έλαβε αναφορά ηλικιωμένης με αναπηρία η οποία διαμαρτυρόταν για τη δυσκολία ορισμού ραντεβού στο Νοσοκομείο Γιαννιτσών για ακτινολογικές εξετάσεις υπερήχων. Κάθε 1η του μήνα που τηλεφωνούσε για το ραντεβού της, από το Νοσοκομείο έπαιρνε την τηλεφωνική πληροφορία, ότι τα ραντεβού για τον τρέχοντα μήνα είναι κλεισμένα, και ότι πρέπει να καλέσει στις αρχές του επόμενου μήνα για να κλείσει ραντεβού.

Ο Συνήγορος του Πολίτη, αφού επικοινώνησε με το Νοσοκομείο και επιβεβαίωσε όσα ανέφερε η πολίτης, απέστειλε σχετική επιστολή στο Νοσοκομείο, από το οποίο έλαβε την απάντηση, ότι αυτό συμβαίνει, διότι το πρόγραμμα παροχής εργασίας του ιατρικού προσωπικού του τμήματος, συντάσσεται στο τέλος του μήνα, λόγω της υφιστάμενης κατάστασης, δηλαδή της έλλειψης ιατρικού προσωπικού, το οποίο καλύπτεται με μετακινήσεις ιατρών από άλλες μονάδες υγείας. Κατόπιν περαιτέρω προφορικής διερεύνησης και επικοινωνίας, ο Συνήγορος του Πολίτη έστειλε συμπληρωματική επιστολή με διευκρινιστικά ερωτήματα, και έλαβε συμπληρωματική απάντηση, ότι παρά τις μετακινήσεις ιατρών από άλλες δομές υγείας, τα τακτικά πρωϊνά ιατρεία και ραντεβού εξυπηρετούνται μόνο από τους δύο μόνιμους ιατρούς, και όχι από τους υπόλοιπους μετακινούμενους εξωτερικούς ιατρούς, για αυτό και παρατηρείται η δυσλειτουργία στην ικανοποίηση των ραντεβού.

Σε μεταγενέστερη πρόσφατη επιστολή του (20/1/2025), το Νοσοκομείο ενημέρωσε τον ΣτΠ, ότι από τον Σεπτέμβριο του 2024, τροποποίησε το σύστημα οργάνωσης υπερήχων και τα ραντεβού πλέον προγραμματίζονται βάσει τηρούμενης λίστας αναμονής, οπότε οι πολίτες μπορούν όποτε το επιθυμούν, να καταχωρούνται στη λίστα, και να γνωρίζουν πότε θα διενεργηθεί το ραντεβού τους. Ο Συνήγορος του Πολίτη εκφράζει την ικανοποίησή του για την εξέλιξη αυτή, η οποία συμβάλλει στη μείωση της ταλαιπωρίας των πολιτών που επιθυμούν να κάνουν συγκεκριμένες ακτινολογικές διαγνωστικές εξετάσεις.