Η κίνηση στους δρόμους των μεγάλων πόλεων στη χώρα μας έχει αυξηθεί δραματικά. Και μαζί και ο χρόνος που κάνουμε να φτάσουμε στη δουλειά μας. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για μεγάλες πόλεις άλλων χωρών. Τώρα, νέα έρευνα δείχνει πόσο αγχωνόμαστε στη διαδρομή προς την δουλειά μας.
Στην έρευνα, που διενεργήθηκε από την Ford, πήραν μέρος 5.503 εργαζόμενοι σε μεγαλουπόλεις της Ευρώπης. Η Αθήνα όμως δεν ήταν μέσα σε αυτές.
Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης έδειξαν πως η διαδρομή προς τη δουλειά προκαλεί στους Ευρωπαίους οδηγούς, περισσότερο άγχος από την ίδια τη δουλειά ή ακόμα και από μία επίσκεψη στον οδοντίατρο.
Τα στοιχεία αφορούν τη Βαρκελώνη, το Βερολίνο, το Λονδίνο, τη Μαδρίτη, το Παρίσι και τη Ρώμη.
Σύμφωνα με αυτά, το 26% των ερωτηθέντων παραδέχθηκε πως αγχώνεται εξ αιτίας της διαδρομής για τη δουλειά έναντι του 23% που θεωρεί τη δουλειά πηγή στρες. Στη Ρώμη, οι περισσότεροι ανέφεραν ότι η διαδρομή για τη δουλειά τους προκαλεί περισσότερο στρες από όσο η μετακόμιση σε νέο σπίτι. Για τους Λονδρέζους η διαδρομή για τη δουλειά είναι μεγαλύτερη πηγή άγχους από όσο η επίσκεψη στον οδοντίατρο. Συνολικά, ο ένας στους τρεις θεωρεί τις καθημερινές μετακινήσεις όλο και πιο αγχωτικές, ενώ ο ένας στους τέσσερις επεσήμανε ότι γίνονται όλο και πιο απρόβλεπτες.
Η Ford συνεργάζεται με πόλεις σε όλο τον κόσμο στο πλαίσιο του Smart Mobility. Πρόκειται για το σχέδιο της εταιρίας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων μεταφορών που δημιουργούνται από την αύξηση του πληθυσμού και την αστικοποίηση, μέσω καινοτομιών σε τομείς όπως συνδεσιμότητα, μετακίνηση, αυτόνομα οχήματα, εμπειρία πελατών και μεγάλα δεδομένα.
Όπως είπε ο Andreas Ostendorf, αντιπρόεδρος Βιωσιμότητας, Περιβάλλοντος και Μηχανολογίας στον τομέα της ασφάλειας για τη Ford Ευρώπης «πολλοί νιώθουν ήδη την κόπωση μιας ολόκληρης ημέρας πριν καν πατήσουν το πόδι τους στο γραφείο. Η κοινωνία αστικοποιείται όλο και περισσότερο με πόλεις που αυξάνονται σε μέγεθος και αριθμό, και χρειαζόμαστε μία υποδομή μεταφορών που θα μπορεί να συμβαδίζει με αυτή την επέκταση. Η προστασία της ελευθερίας μετακινήσεων απαιτεί πολύ περισσότερα από νέες διαδρομές τρένων και δρόμους, όλοι πρέπει να συνεργαστούμε πάνω σε ένα δίκτυο διασυνδεδεμένων και βιώσιμων λύσεων».
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που έρευνα καταδεικνύει το στρες της μετακίνησης. Πρόσφατη μελέτη της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Βρετανίας έδειξε πως κάθε λεπτό που προστίθεται στο χρόνο μιας διαδρομής επηρεάζει την ανησυχία, την καλή διάθεση και τη γενικότερη ευεξία ενός ατόμου.
Άλλη έρευνα έδειξε πως οι συνολικοί χρόνοι των διαδρομών για τους κατοίκους των πόλεων στις οποίες έκανε πειράματα η Ford μπορεί να ξεπεράσει το μέσο όρο κατά 111 λεπτά στην περίπτωση της Ρώμης, 104 λεπτά στο Λονδίνο, και 100 λεπτά στη Μαδρίτη.
Μάλιστα, οι εργαζόμενοι στη Ρώμη θεωρούν περισσότερο από όλους τη διαδρομή για τη δουλειά όλο και πιο στρεσογόνο (57%), και ακολούθησαν οι Λονδρέζοι (41%), και οι εργαζόμενοι του Παρισιού (35%). Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το 49% όσων χρησιμοποιούν τρία ή περισσότερα μέσα μεταφοράς θεωρεί τις καθημερινές μετακινήσεις όλο και πιο αγχωτικές, με το 38% να τις χαρακτηρίζει όλο και πιο απρόβλεπτες.
Για πολλούς αυτό σημαίνει αργοπορημένη άφιξη στη δουλειά. Από τους ερωτηθέντες, το 63% δήλωσε ότι φτάνει αργοπορημένα τουλάχιστον μία φορά το μήνα λόγω καθυστερήσεων της κυκλοφορίας, ενώ για το 27% αυτό συμβαίνει τουλάχιστον τρεις φορές το μήνα. Σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι φεύγουν για τη δουλειά νωρίς. Τα 30+ λεπτά που προστίθενται στο 15% των μετακινήσεων ισοδυναμεί με σχεδόν πέντε ολόκληρες ημέρες σε διάρκεια ενός χρόνου.
Από τους εργαζόμενους ηλικίας 16-24 ετών, μόνο το 10% δεν αγχώνεται από τη διαδρομή για τη δουλειά (συγκριτικά με το 19% του συνόλου), και το 43% παραδέχτηκε ότι δεν κατάφερε να φτάσει στη δουλειά τουλάχιστον μία φορά τους τελευταίους 12 μήνες. Οι ηλικίας 25-34 ετών σε μεγαλύτερο ποσοστό ξεκινούν πολύ νωρίς για τη δουλειά προκειμένου να αποφύγουν τις καθυστερήσεις της κυκλοφορίας, ενώ θεωρούν τις καθημερινές διαδρομές όλο και πιο στρεσογόνες (39%), και απρόβλεπτες (34%).
Οι ερωτηθέντες στη Ρώμη και το Λονδίνο ανέφεραν τις μεγαλύτερες δυσκολίες. Πάνω από τους μισούς περιέγραψαν με μελανά χρώματα τις καθημερινές διαδρομές στην Ιταλική πρωτεύουσα, ενώ το 8% των εργαζομένων στη Ρώμη ξεκινούν πάνω από μία ώρα νωρίτερα. Στο Λονδίνο, το 80% δήλωσε ότι αργοπορημένη άφιξη τουλάχιστον μία φορά το μήνα, με το 49% να μην έχει καταφέρει να φτάσει καν στη δουλειά σε μία περίπτωση τουλάχιστον κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου. Σε όλη την Ευρώπη, όσοι χρησιμοποιούν κυρίως λεωφορείο ή τρένο στις μετακινήσεις τους, είχαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αργοπορίας και πλήρους αδυναμίας να φτάσουν στην δουλειά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: