Ξοδεύουν περισσότερα στο μάρκετινγκ, λιγότερα στην έρευνα

26-12-2016

Σύμφωνα με στοιχεία της  εταιρεία ερευνών της υγειονομικής περίθαλψης GlobalData, εννέα από τις δέκα μεγαλύτερες φαρμακευτικές εταιρείες στο κόσμο δαπανούν πολύ περισσότερα χρήματα για το μάρκετινγκ πάρα για την έρευνα και την ανάπτυξη.  Η εταιρία Dadaviz επεξεργάστηκε αυτά τα στοιχεία ,παρουσιάζοντας το παρακάτω γράφημα,  όπου τα ποσά που δαπανώνται για τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ εμφανίζονται  με πορτοκαλί χρώμα, ενώ τα ποσά που δαπανώνται για την έρευνα και την ανάπτυξη σε μπλε χρώμα.

Περισσότερα στο μάρκετινγκ, λιγότερα στην έρευνα

Για παράδειγμα η  Johnson & Johnson το 2013, ξόδεψε  17.5 δισεκατομμύρια δολάρια στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ,  και  8.2 δισεκατομμύρια δολάρια για την έρευνα και την ανάπτυξη. Στις δέκα μεγαλύτερες φαρμακευτικές εταιρίες, μόνον η Roche δαπάνησε περισσότερα στην  έρευνα και την ανάπτυξη από ό, τι στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ.

Τα συνταγογραφούμενα φάρμακα αποτελούν μια τεράστια αγορά καθώς το 2013 οι  Αμερικανοί ξόδεψαν 329.2 δισεκατομμύρια δολάρια σε συνταγογραφούμενα φάρμακα και υπολογίζεται  ότι ανά  άτομο η δαπάνη ήταν περίπου  1.000 δολάρια.

Είναι λοιπόν σαφές ότι οι φαρμακευτικές εταιρίες ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για την  προώθηση των προϊόντων τους στους ιατρούς που συνταγογραφούν από ότι στους καταναλωτές-ασθενείς. Υπολογίζεται ότι, οι φαρμακευτικές εταιρείες στις ΗΠΑ το 2012, ξόδεψαν 3 δισεκατομμύρια δολάρια για την προώθηση των προϊόντων τους στους καταναλωτές (καθώς στις Η.Π.Α επιτρέπονται οι διαφημίσεις φαρμακευτικών προϊόντων), και αντίστοιχα εκτιμάται ότι ξόδεψαν  24 δισεκατομμύρια δολάρια στην προώθηση των προϊόντων τους απευθείας στους επιστήμονες της υγείας.

Το Health View  επεξεργάστηκε τα παραπάνω στοιχεία ώστε να προκύπτει η ποσοστιαία αναλογία εξόδων Sales and Marketing προς Research and Development για κάθε εταιρεία. Έτσι, φαίνεται πως συνολικά οι 10 φαρμακευτικές επένδυσαν στην έρευνα το 67% των χρημάτων που ξόδεψαν για την προβολή και την προώθηση, ένα όχι και τόσο κολακευτικό ποσοστό. Η κατάταξη φέρνει φυσικά πρώτη σε επενδύσεις τη Roche (η μόνη που επένδυσε περισσότερα από όσα ξόδεψε για προώθηση) 2η τη Lilly με 96,5%, 3η τη Merck με 78,9% και ακολουθούν οι υπόλοιπες με κάτω από 70% με τελευταία τη Johnson & Johnson που επένδυσε λιγότερο από τα μισά από όσα ξόδεψε για το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις.

Περισσότερα στο μάρκετινγκ, λιγότερα στην έρευνα