112: Πως λειτουργεί η ενεργοποιημένη πλέον γραμμή έκτακτης ανάγκης

13-08-2019

«Ενεργοποιήθηκε» το «112» και βρίσκεται πλέον στην διάθεση των πολιτών, μέσω αποστολής μηνυμάτων SMS και CB (Cell Broadcast). Ουσιαστικά, πρόκειται για την «ενδιάμεση λύση», η οποία τίθεται σε εφαρμογή έως το τέλος του έτους που θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως το έργο.

Το «112» λειτουργεί σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα, και η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είναι σε απόλυτη ετοιμότητα να αποστέλλει μηνύματα σε όσα κινητά τηλέφωνα βρίσκονται εντός των περιοχών ενδιαφέροντος, προκειμένου οι πολίτες να προστατευθούν από μία φυσική καταστροφή.

Μάλιστα στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, «βροχή» έπεσαν τα γραπτά μηνύματα στα κινητά πολιτών που βρίσκονταν σε περιοχές με δείκτη επικινδυνότητας 5. Μάλιστα υπήρξε επαναληψιμότητα των προειδοποιητικών μηνυμάτων, που σύμφωνα με την ΓΓΠΠ:

«Ανάλογα με τις μετακινήσεις του κάθε πολίτη το τελευταίο 24ωρο, πριν την αποστολή του προειδοποιητικού SMS, και τον αριθμό των κεραιών κινητής τηλεφωνίας που έχουν εντοπίσει το σήμα του, προκύπτει και ο αριθμός των μηνυμάτων που θα πάρει από το σύστημα».

Για παράδειγμα, εάν ένας πολίτης είχε κινηθεί από χθες ως σήμερα, έστω οριακά σε τρεις διαφορετικές περιφερειακές ενότητες (περιοχές) και έχει εντοπισθεί το σήμα του κινητού του από τρεις διαφορετικές κεραίες, τότε αναμένεται να λάβει τρία μηνύματα.

Τι είναι το «112»

Το «112» καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ως ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της ΕΕ, διευκολύνοντας την τηλεφωνική πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμος αριθμός για τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ και έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο εξωτερικό.

Το 112 λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ αποτελεί ωστόσο τον μοναδικό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης. Λειτουργεί επίσης σε μερικές χώρες εκτός ΕΕ, όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική.

Στην Ελλάδα, το 112 λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:

· την Αστυνομία

· τo Πυροσβεστικό Σώμα

· το ΕΚΑΒ

· το Λιμενικό Σώμα

· την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056

· την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000.

Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά. Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM).

Η κλήση προς το 112 μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα. Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής). Η κλήση στο 112 παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος.