Πόσο σας ξεδιψά το ανθρακούχο νερό το καλοκαίρι;

Το ανθρακούχο νερό αποτελεί μία από τις πολλές επιλογές για να ξεδιψάσετε φέτος το καλοκαίρι! Ακόμη και τα μικρά παιδιά γνωρίζουν πως πρέπει να καταναλώνουν πολύ νερό. Το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ενυδάτωσης προτείνει στις γυναίκες να πίνουν περίπου 8 ποτήρια ή 2 λίτρα υγρών την ημέρα, και στους άνδρες 10 ποτήρια ή 2,5 λίτρα αντίστοιχα. Και ενώ οι περισσότεροι δίνουν έμφαση στην ποσότητα, πολύ λίγοι αναρωτιούνται για την ποιότητα των ροφημάτων. Σας ξεδιψούν όλα το ίδιο;

Ροφήματα για μεγαλύτερη ενυδάτωση

Πολύ πρόσφατα μία ομάδα Σκωτσέζων ερευνητών προσπάθησε να μετρήσει την ικανότητα ενυδάτωσης που παρουσιάζουν τα διαφορετικά υγρά. Αυτό που παρατήρησε η ομάδα των ειδικών ήταν πως η σύσταση των ροφημάτων παίζει σημαντικό ρόλο στην ικανότητά τους να σας ξεδιψούν! Πιο συγκεκριμένα όταν ένα ποτό περιέχει πρωτεΐνες ή υδατάνθρακες, αλλά και ηλεκτρολύτες, φαίνεται να απορροφάται σταδιακά και να αξιοποιείται «καλύτερα” στο σώμα. Πιο συγκεκριμένα οι χυμοί, το τσάι και το ανθρακούχο νερό φαίνεται πως ενυδατώνουν καλά τον οργανισμό, και δεν αυξάνουν τη διούρηση.

Ροφήματα που αφυδατώνουν

Είναι γνωστό πως πολλά ροφήματα αφυδατώνουν το σώμα, αντί να καλύπτουν τις ανάγκες σε υγρά. Ανάμεσα σε αυτά είναι ο καφές, και άλλα ποτά με καφεΐνη, και φυσικά το αλκοόλ. Αυτό προκύπτει από την επίδραση που έχουν τα συστατικά τους στην «αντιδιουρητική» ορμόνη. Τη χημική ουσία που ρυθμίζει την ισορροπία των υγρών στο σώμα. Στο σημείο αυτό είναι πολύ σημαντικό να επισημανθεί πως ο καφές ή το αλκοόλ αυξάνουν τον κίνδυνο αφυδάτωσης μόνο εάν καταναλωθούν σε μεγάλες ποσότητες.

Τι συμβαίνει με το ανθρακούχο νερό

Το ανθρακούχο νερό περιέχει φυσαλίδες διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες δεν φαίνεται να επηρεάζουν τη δυναμική ενυδάτωσής του. Μάλιστα πολλοί είναι εκείνοι που προκειμένου να φτάσουν τον ημερήσιο στόχο κατανάλωσης υγρών, προτιμούν τη «μεταλλική» εκδοχή του. Προσοχή χρειάζεται για την αποφυγή ανθρακούχων ροφημάτων που περιέχουν ζάχαρη και ενδέχεται να καταναλωθούν σε μεγαλύτερη ποσότητα.

Ανθρακούχο ή μη το νερό σας ξεδιψά και αποτελεί τον καλύτερο τρόπο ενυδάτωσης τους καλοκαιρινούς μήνες!

Ήβη Παπαϊωάννου, MS, RDN

Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ

[email protected]gmail.com
Βιβλιογραφία

Ronald J Maughan, Phillip Watson, Philip AA Cordery, Neil P Walsh, Samuel J Oliver, Alberto Dolci, Nidia Rodriguez-Sanchez, Stuart DR Galloway; A randomized trial to assess the potential of different beverages to affect hydration status: development of a beverage hydration index, The American Journal of Clinical Nutrition, Volume 103, Issue 3, 1 March 2016, Pages 717–723.
In this article