Ύπνος: Πως επηρεάζει την υγεία μας

Όλοι μας χρειαζόμαστε αρκετό και ποιοτικό ύπνο ώστε να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε σωστά. Τόσο σωματικά όσο και νοητικά. Αυτό μαρτυρά και το πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος για την υγεία μας. Τώρα, νέα έρευνα Βρετανών επιστημόνων δείχνει πως η διάρκεια του ύπνου μπορεί να καθορίσει τόσο το πόσο γρήγορα γερνάμε όσο και πόσο επιρρεπείς είμαστε σε ασθένειες.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης στην Βρετανία ανέλυσαν μικρές μύγες που έχουν ένα σύνολο νευρώνων, οι οποίοι ελέγχουν το μοτίβου του ύπνου μας. Προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι αυτοί οι νευρώνες λειτουργούν σαν διακόπτης με on/off. Όταν τα κύτταρα είναι ενεργά, η μύγα κοιμάται και όταν είναι ανενεργά, το έντομο είναι ξύπνιο.

Ο επικεφαλής της έρευνας Τζέρο Μίζενμποκ και οι συνεργάτες του διαπίστωσαν πως το εσωτερικό άγχος που γερνά τα κύτταρα και μπορεί να προκαλέσει ασθένειες, ενεργοποιεί επίσης τους νευρώνες που ελέγχουν τον ύπνο. Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι αυτό θα μας φέρει ένα βήμα πιο κοντά στην κατανόηση του μυστηρίου του ύπνου αλλά και στην επίλυση του προβλήματος της αϋπνίας.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί, το εσωτερικό στρες συμβαίνει όταν υπάρχει μία ανισορροπία μεταξύ των αντιοξειδωτικών και των ελεύθερων χημικών στο σώμα. Τα ελεύθερα χημικά είναι μόρια που περιέχουν οξυγόνο και μπορούν να προκαλέσουν φθορά στους ιστούς. Η έλλειψη αντιοξειδωτικών σημαίνει ότι αυτή η φθορά δεν μπορεί να προληφθεί.

Αυτό προκαλεί οξειδωτικό άγχος στα κύτταρα και θεωρείται ότι είναι το αίτιο γήρανσης. “Η νέα μας έρευνα δείχνει ότι αυτό το είδος στρες ενεργοποιεί τους νευρώνες που ρυθμίζουν το πότε πηγαίνουμε για ύπνο” λένε οι ερευνητές.

Οι επιστήμονες τονίζουν: “γνωρίζαμε από πριν ότι η βασική διαφορά μεταξύ ύπνου και ξύπνιου είναι πόσα ηλεκτρικά ρεύματα ρέουν μέσα από δύο ιοντικά κανάλια που ονομάζονται Shaker και Sandman. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, το περισσότερο ρεύμα περνά μέσα από το Shaker. Τα ιοντικά κανάλια δημιουργούν και ελέγχουν τις ηλεκτρικές παρορμήσεις, μέσα από τις οποίες επικοινωνούν τα εγκεφαλικά κύτταρα. Η εύρεση αυτού του μηχανισμού θα μπορούσε να αποτρέψει τις παρενέργειες των υπνωτικών χαπιών, με βασικές τη σύγχυση αλλά και τον εθισμό”.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Ύπνος: 3 τρόποι με τους οποίους κάνει καλό στη σχέση μας

In this article