Σεξ: Γιατί ο ύπνος είναι απαραίτητος για την σεξουαλική υγεία

Ο ύπνος είναι απαραίτητος τόσο για την σωματική μας υγεία όσο και για την ψυχική μας υγεία. Αυτό είναι γνωστό. Αυτό που μαθαίνουμε τώρα είναι πως ο ύπνος επηρεάζει ακόμα και την ψυχική μας υγεία.

Ερευνητές βρήκαν πως στους άνδρες, ένα μεγάλο ποσοστό τεστοστερόνης παράγεται κατά τη διάρκεια του ύπνου. Η ορμόνη αυτή παίζει σημαντικό ρολό τόσο στη σεξουαλική διέγερση όσο και στη στυτική λειτουργία του άνδρα. Εάν λοιπόν ο άνδρας δεν κοιμάται αρκετά, τα επίπεδα τεστοστερόνης του θα πέσουν, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε σεξουαλικά προβλήματα.

Η έλλειψη ύπνου μπορεί επίσης να συνδεθεί στους άνδρες με κακή κρίση. Σε μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν φοιτητές βρέθηκε ότι οι άνδρες ήταν πιο πιθανό να κρίνουν λανθασμένα τις προθέσεις των γυναικών ως σεξουαλικές, σε σύγκριση με τους άνδρες που ήταν ξεκούραστοι. Ωστόσο, δεν συνέβαινε το αντίθετο στις γυναίκες που είχαν στερηθεί τον ύπνο.

Στην περίπτωση των γυναικών, οι ερευνητές βρήκαν ότι οι γυναίκες που είχαν σταθερό σύντροφο ένιωθαν μεγαλύτερη σεξουαλική επιθυμία έπειτα από έναν καλό νυχτερινό ύπνο. Οι γυναίκες που είχαν κοιμηθεί περισσότερες ώρες ήταν πιο πιθανό να έχουν σεξουαλική επαφή την επόμενη ημέρα.

Παράλληλα, μια μελέτη σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες βρήκε ότι οι γυναίκες που υπέφεραν από σοβαρή αϋπνία, καθώς και όσες κοιμόντουσαν λιγότερες από 7 ώρες κάθε νύχτα ήταν λιγότερο πιθανό να νιώθουν σεξουαλική ικανοποίηση.

Τα προβλήματα και οι διαταραχές ύπνου συχνά αναγκάζουν τα άτομα να χρησιμοποιούν ξεχωριστά κρεβάτια ή ακόμα και κρεβατοκάμαρες. Όταν συμβαίνει αυτό, η εγγύτητα και η οικειότητα ανάμεσα στους δύο συντρόφους ενδέχεται να αρχίσουν να φθίνουν. Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν σεξουαλική επαφή όταν πέφτουν στο κρεβάτι πριν από τον νυχτερινό ύπνο.

Τα ζευγάρια που αντιμετωπίζουν τις παραπάνω δυσκολίες είναι σημαντικό να συζητήσουν και να βρουν λύσεις ώστε να ενισχύσουν τη σεξουαλική τους σχέση. Μπορούν, για παράδειγμα, να έχουν σεξουαλικές επαφές νωρίτερα κατά τη διάρκεια της ημέρας ή να κανονίσουν ένα ραντεβού σε μια από τις δύο κρεβατοκάμαρες.

Τέλος, είναι σημαντικό να τονισθεί ότι κάποιες φορές το να κοιμάται κάποιος καλύτερα δεν είναι τόσο εύκολο να γίνει στην πράξη. Η υιοθέτηση μιας υγιεινής, χαλαρωτικής ρουτίνας πριν από τον ύπνο και η αποφυγή της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων μπορεί να βοηθήσουν. Επίσης, σε κάποιες περιπτώσεις ίσως το άτομο να πρέπει να απευθυνθεί σε έναν ειδικό στις διαταραχές του ύπνου.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Σεξ: Τα ζευγάρια πρέπει να μιλάνε κατά την διάρκεια της πράξης

In this article