Κορονοϊός: Τα social media ψάχνουν την απάντηση στην παραπληροφόρηση

03-02-2020

Είναι λογικό πως όταν συμβαίνει μια παγκόσμια κρίση όπως αυτή με τον κορονοϊό, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οργιάζουν με φήμες, μύθους και ανεπιβεβαίωτα στοιχεία. Τώρα όμως, η Google και το Facebook προσπαθούν να παραμείνουν ένα βήμα μπροστά. Να σταματήσουν όσους διαδίδουν και ανακυκλώνουν λανθασμένες πληροφορίες που έχει φέρει ο κορονοϊός.

Ο κορονοϊος στο μικροσκόπιο της Goodle και του Facebook

Χθες το Facebook ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να επισημαίνει και να αφαιρεί ψευδείς πληροφορίες για τον κοροναϊό.
Η Google δημιούργησε ειδοποίηση «SOS Alert» για αναζητήσεις με την λέξη-κλειδί κορονοϊός.

Ομάδα διαχειριστών του Facebook έχει την ευθύνη να επιθεωρεί και να επαληθεύει το περιεχόμενο που σχετίζεται με τον κοροναϊό, που πλέον θεωρείται κατάσταση έκτακτης ανάγκης για την δημόσια υγεία από τον ΠΟΥ. Όταν οι ελεγκτές κρίνουν ότι κάτι είναι ψευδές, το Facebook θα περιορίσει την διάχυσή του στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Θα στείλει μια ειδοποίηση σε όσα άτομα έχουν μοιραστεί, ή προσπαθούν να μοιραστούν αυτό το περιεχόμενο. Το Facebook αφαιρεί επίσης περιεχόμενο που έχει επισημανθεί από παγκόσμιους οργανισμούς υγείας για περιεχόμενο ψευδών δηλώσεων, ή θεωριών συνωμοσίας. Τελευταίο παράδειγμα η διάδοση μιας εντελώς ψεύτικης θεραπείας με κατάποση… χλωρίνης. Επίσης, θα περιορίσει ή θα εμποδίσει τα hashtags που χρησιμοποιούνται για την εξάπλωση παραπληροφόρησης που έχει φέρει ο κορονοϊός στο Instagram.

Το SOS Alert της Google αναδιοργανώνει τα αποτελέσματα αναζήτησης για να προβάλλει τις κορυφαίες ειδήσεις, τα σχετικά με την αναζήτηση του χρήστη τοπικά αποτελέσματα, τις χρήσιμες πληροφορίες από αξιόπιστους οργανισμούς και τις επαληθευμένες συμβουλές ασφάλειας. Το SOS Alert είναι μία από τις αναγνωρισμένες υπηρεσίες προειδοποίησης σε θέματα έκτακτης επικαιρότητας της Google και, όπως και οι προσπάθειες του Facebook, έχει ως στόχο να βοηθήσει τους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που μπορούν να εμπιστευτούν γρήγορα και με ασφάλεια.

Παραπάνω μέτρα κατά της παραπληροφόρησης

Το Facebook προσφέρει επίσης δωρεάν πιστώσεις διαφημίσεων, για να βοηθήσει στην διάχυση εκπαιδευτικών εκστρατειών κατά των κοροναϊών στις πληγείσες περιοχές και η εταιρεία μοιράζεται συγκεντρωτικά και ανώνυμα δεδομένα κινητικότητας και χάρτες πυκνότητας πληθυσμού με ερευνητές στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και με το Εθνικό Πανεπιστήμιο Tsing Hua στην Ταϊβάν, προκειμένου να προβλέψουν καλύτερα την εξάπλωση του κοροναϊού.

Πηγή: https://www.engadget.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Πρύτανης ΕΚΠΑ για κορονοϊό: Η επιδημιολογική καταγραφή, κλειδί για την κατανόηση της μολυσματικότητας