Δημήτρης Μπερτζελέτος: Τα βήματα για ένα πετυχημένο σχολικό κολατσιό στις μέρες του κορωνοϊού

Το σχολικό κολατσιό είναι πολύ σπουδαίο για τη μαθητική ζωή, τόσο για την υγεία, όσο και για την απόδοση, την εγρήγορση και τη θετική ενέργεια του μαθητή. Ο Δημήτρης Μπερτζελέτος, Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, MΕd, μοιράζεται μαζί μας μερικά βήματα για ένα πετυχημένο και ασφαλές κολατσιό, εν καιρώ…κορωνοϊού.

Συζητήστε με το παιδί για τη σπουδαιότητά του

Πρόκειται για ένα πολύ σπουδαίο γεύμα για τη θρέψη/ανάπτυξη, την κάλυψη θρεπτικών συστατικών, αλλά και την απόδοση/ενεργητικότητα (παιχνίδι, συγκέντρωση κ.α). Μπορεί να εξαφανίσει τον εκνευρισμό και την κούραση των τελευταίων ωρών!

Εφαρμόστε κανόνες υγιεινής

Υιοθετήστε/εδραιώστε τους κανόνες:

– «πρώτα πλένω χέρια (με άφθονο νερό και σαπούνι ή / και αντισηπτικό και ύστερα ανοίγω συσκευασία τροφής»

– «ό, τι ανοίγει.. καταναλώνεται»

Συσκευασία/ πακετάρισμα

Κάντε μίνι αυτοτελείς συσκευασίες. Στόχος είναι να καταναλώνονται μονομιάς τα τρόφιμα της συσκευασίας (αλουμινόχαρτο, χαρτοπετσέτα, σακουλάκι κ.α). Ακολουθούν μερικά παραδείγματα:

  • Τοστ/τορτίγιες/πίτες (σπανακόπιτα, χορτόπιτα κα): κόψτε τα σε μικρά κομμάτια και συσκευάστε ξεχωριστά
  • Χειροποίητες μπάρες, κουλούρια: πέρα από τις ευφάνταστες και υγιεινές συνταγές, φτιάξτε τα μικρά κομμάτια και βάλτε τα σε ξεχωριστή  συσκευασία.
  • Φρούτα: προτιμήστε φρούτο που καθαρίζεται με το χέρι η φλούδα (μπανάνα, μανταρίνια, πορτοκάλι), προτείνεται να αγκαλιάζει χαρτί—αλουμινόχαρτο το προς κατανάλωση φρούτο.  Άλλα φρούτα όπως μήλο, μπανάνα, ακτινίδιο, μπορείτε να τα κόψετε και να τα βάλετε σε μίνι τάπερ εφόσον τα έχετε εμποτίσει σε χυμό λεμόνι, ή πορτοκάλι  ή εφόσον έχετε στάξει από πάνω σταγόνες από λεμόνι ή πορτοκάλι (για να μη μαυρίσουν). Εναλλακτικά βάλτε τα  σε σακουλάκι τύπου zip (έχοντας αφαιρέσει τον αέρα).

Κάντε το σνακ υγιεινό

Διαλέξτε τρόφιμα τουλάχιστον 3 από τις 4 παρακάτω κατηγορίες τροφίμων:

  • δημητριακά (φρυγανιές, κράκερς, μπάρα, ψωμί τοστ κα)
  • πρωτεΐνη (τυρί, γιαούρτι, αυγό, ξ. καρποί κα)
  • λαχανικά (καρότο, αγγούρι, τομάτα κα)
  • φρούτο (μπανάνα, μήλο, σταφύλι ..γενικά φρούτο εποχής)

Βάλτε ποικιλία και φαντασία

Υιοθετήστε, αν το επιθυμεί το παιδί, 1 φορά/ εβδομάδα να υπάρχει κάποια λιχουδιά γλυκιά ή αλμυρή (σπιτική μπάρα, σπιτική πίτα, κουλουράκια βρώμης, σταφιδόψωμο, τυρόψωμο κ.α).

 

In this article