γράφημα για το πως λειτουργεί ο εγκέφαλος

Εγκέφαλος: Δέκα τροφές που τον βλάπτουν

Όταν οι άνθρωποι συζητούν για τη διατροφή, το πρώτο πράγμα που τους έρχεται στο μυαλό είναι η απώλεια βάρους. Η διατροφή όμως δεν επιδρά μόνο στο σώμα. Από αυτήν επηρεάζεται και ο εγκέφαλος. Υπάρχουν τροφές δεν καταστρέφουν μόνο τη σιλουέτα σας αλλά έχουν επιπτώσεις και στον εγκέφαλό σας.

Συγκεκριμένες τροφές επηρεάζουν αρνητικά τις γνωστικές ικανότητες και αυξάνουν το κίνδυνο παθήσεων που επηρεάζουν τη μνήμη, όπως η άνοια και το Αλτσχάιμερ.

Οι 10 τροφές με τις οποίες καταστρέφεται ο εγκέφαλος σας

  • Τηγανητά: Είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά και θερμίδες, γι’ αυτό αυξάνουν τα επίπεδα φλεγμονής στον εγκέφαλο και προκαλούν γνωστική δυσλειτουργία που περιλαμβάνει προβλήματα μνήμης, έλλειψη διαύγειας, αδυναμία συγκέντρωσης.
  • Πρόχειρο φαγητό: Το fast food συνδέεται με προβλήματα υγείας, όπως η παχυσαρκία. Τα πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά γεύματα μειώνουν την ικανότητα του οργανισμού να καταπολεμά τον Αλτσχάιμερ. Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλατιού συμβάλλει επίσης στην έκπτωση της μνήμης.
  • Τεχνητά γλυκαντικά: Επηρεάζουν κυρίως το βάρος, είναι όμως επιβλαβή και για τον εγκέφαλο λόγω της σύνδεσης διαβήτη και άνοιας. Οι περισσότερες συσκευασμένες τροφές είναι πλούσιες σε πρόσθετα και τεχνητά σάκχαρα.
  • Ποτά με ζάχαρη: Αναψυκτικά, ενεργειακά ποτά, φρουτοχυμοί, είναι ροφήματα πλούσια σε ζάχαρη και η κατανάλωσή τους έχει συνδεθεί με την ανάπτυξη άνοιας.
  • Ψάρια: Κάποια ψάρια περιέχουν υδράργυρο, ο οποίος έχει επιπτώσεις στη γνωστική λειτουργία. Τέτοια ψάρια είναι ο τόνος, το βασιλικό σκουμπρί, ο ξιφίας, ο καρχαρίας κλπ.

Η διατροφή και ο εγκέφαλος

  • Τροφές με πολύ αλάτι: Αποφεύγετε τις πολύ αλμυρές τροφές, οι οποίες αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας και Αλτσχάιμερ. Αποφεύγετε επίσης το πολύ αλάτι στο μαγείρεμα.
  • Φυτικά έλαια: Το ηλιέλαιο, το σογιέλαιο και το κραμβέλαιο είναι πλούσια σε ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, τα οποία σε μεγάλες ποσότητες μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή στον εγκέφαλο. Αντικαταστήστε τα με ωμέγα-3 λιπαρά, όπως το ελαιόλαδο.
  • Μαργαρίνη: Η επιλογή μαργαρίνης αντί για βούτυρο δεν είναι πάντα η καλύτερη επιλογή. Η μαργαρίνη επηρεάζει την υγεία του εγκεφάλου επειδή προκαλεί τη συσσώρευση μιας πρωτεΐνης που λέγεται βήτα αμυλοειδές και συμβάλλει στην ανάπτυξη Αλτσχάιμερ.
  • Επεξεργασμένα τυριά: Τα συσκευασμένα μείγματα τυριών, τα τυριά σε φέτες, τα στικς τυριού και οι κρέμες τυριών, όπως αυτές που περιχύνονται πάνω από τα επίσης ανθυγιεινά νάτσος, αυξάνουν την παραγωγή πρωτεϊνών που συμβάλλουν στην ανάπτυξη Αλτσχάιμερ.
  • Συσκευασμένα κρέατα: Αλλαντικά, λουκάνικα, μπέικον, κρέατα σε κονσέρβες, είναι γεμάτα συντηρητικά, σάκχαρα και αλάτι, συστατικά που βλάπτουν το σώμα και το μυαλό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Εγκέφαλος: Αρχίζει να γερνάει από τα 20

In this article