παιδί που προσέχει την διατροφή του

Διατροφή: Πρέπει τα παιδιά να τρώνε προϊόντα ολικής άλεσης;

Τα προϊόντα ολικής άλεσης μπαίνουν όλο και περισσότερο στην διατροφή μας γιατί έχουμε καταλάβει την αξία τους. Με τα παιδιά όμως τι γίνεται;

Προϊόντα ολικής άλεσης: Γιατί να τα εντάξουμε στη διατροφή των παιδιών;

Πολύ συχνά οι γονείς αναρωτιούνται αν τα προϊόντα ολικής άλεσης είναι κατάλληλα και για τη διατροφή των παιδιών. Ας δούμε πρώτα λοιπόν τί είναι τα προϊόντα ολικής άλεσης και στη συνέχεια γιατί πρέπει να εντάσσονται στη διατροφή των παιδιών.

Τι είναι τα προϊόντα ολικής άλεσης;

Η διατροφή του ανθρώπου περιλαμβάνει μία μεγάλη ποικιλία δημητριακών όπως το σιτάρι, η σίκαλη, το κριθάρι, η βρώμη, το ρύζι κτλ. Τα προϊόντα ολικής άλεσης περιλαμβάνουν ολόκληρο το σπόρο του εκάστοτε δημητριακού. Πιο συγκεκριμένα ο σπόρος περιλαμβάνει:

  • το πίτουρο (εξωτερικό στρώμα πλούσιο σε φυτικές ίνες)
  • το φύτρο (εσωτερική στοιβάδα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά)
  • το ενδοσπέρμιο (κεντρικό μέρος πλούσιο σε άμυλο)

Οι λευκές εκδοχές των δημητριακών δεν περιλαμβάνουν το πίτουρο και το φύτρο τα οποία αφαιρούνται κατά τη διαδικασία της άλεσης.

Ποια θρεπτικά συστατικά περιέχουν τα προϊόντα ολικής άλεσης;

Το μεγαλύτερο μέρος των θρεπτικών συστατικών βρίσκεται στο φύτρο και το πίτουρο των δημητριακών και γι’αυτό τα προϊόντα ολικής άλεσης περιέχουν έως και 75% περισσότερα θρεπτικά συστατικά από τα επεξεργασμένα δημητριακά. Πιο συγκεκριμένα τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι πλούσια σε:

  • Φυτικές ίνες
  • Βιταμίνες του συμπλέγματος Β
  • Ω-3 λιπαρά
  • Πρωτεΐνες
  • Βιταμίνη Ε και σελήνιο

… που δρουν ως αντιοξειδωτικά

Ποια είναι τα οφέλη τους για την υγεία;

Τα επιστημονικά στοιχεία σχετικά με την υπεροχή των δημητριακών ολικής άλεσης έναντι των λευκών δημητριακών έχουν αυξηθεί κατακόρυφα την τελευταία δεκαετία. Πέρα από τη διατήρηση της υγείας και της ευεξίας, η κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης συνδέεται με τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης πολλών χρόνιων ασθενειών. Τα οφέλη αυτά δε φαίνεται να οφείλονται μόνο στις φυτικές ίνες που περιέχουν αλλά και στη συνολική περιεκτικότητά τους σε θρεπτικά συστατικά.

Πιο συγκεκριμένα η τακτική κατανάλωση των δημητριακών ολικής άλεσης φαίνεται να:

  • Μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων τύπων καρκίνου του πεπτικού συστήματος.
  • Προστατεύει την υγεία του εντέρου μέσω της διατήρησης της φυσιολογικής χλωρίδας του.
  • Βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους.
  • Βοηθά στον καλύτερο έλεγχο των επιπέδων σακχάρου λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν και στην ενίσχυση του κορεσμού.

Γιατί τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι απαραίτητα στη διατροφή των παιδιών;

Πέρα από τα παραπάνω οφέλη τα προϊόντα ολικής άλεσης αποτελούν ιδανική τροφή για τα παιδιά.
Καθώς το στομάχι των παιδιών είναι μικρότερο αλλά η ενέργεια που χρειάζονται είναι αρκετή, τα δημητριακά ολικής άλεσης αποτελούν ένα εξαιρετικό μέσο διατροφής αφού σε μικρή ποσότητα τα παιδιά μπορούν να προσλάβουν ποικιλία θρεπτικών συστατικών κι ενέργεια.

Επιπλέον, η υψηλή περιεκτικότητα των προϊόντων αυτών σε φυτικές ίνες αποτελεί μία καλή επιλογή για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας που αποτελεί μία από τις συχνότερες διαταραχές του πεπτικού συστήματος των παιδιών.
Ένα ακόμα σημαντικό όφελος για τα παιδιά είναι η διατήρηση του αισθήματος κορεσμού και των επιπέδων ενέργειας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν άλλωστε πως τα παιδιά που τρώνε συστηματικά δημητριακά ολικής αλέσεως διατρέχουν χαμηλότερο κίνδυνο για την ανάπτυξη παχυσαρκίας και διαβήτη.

Έτσι λοιπόν τα προϊόντα ολικής άλεσης θα πρέπει να κατέχουν σημαντική θέση στη διατροφή των παιδιών άνω των 12 μηνών σε συνεννόηση πάντα με τον παιδίατρο και το διαιτολόγο σας!

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Διατροφή: Ποιες τροφές θα αυξήσουν την μυϊκή σου μάζα

In this article