Αγνοούμε τα δικαιώματα μας για δωρεάν υγειονομική περίθαλψη στις χώρες της ΕΕ

08-02-2018

Αγνοούν οι Ευρωπαίοι τα δικαιώματά τους για τη δωρεάν υγειονομική περίθαλψη σε άλλη χώρα της ΕΕ. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών για την Τυποποίηση προϊόντων και υπηρεσιών (ANEC), τα αποτελέσματα της οποίας έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ένωσης, η νομοθεσία που δίνει στους πολίτες της ΕΕ το δικαίωμα στην δωρεάν προγραμματισμένη ή έκτακτη διασυνοριακή υγειονομική περίθαλψη προσφέρει πολλά πιθανά οφέλη, αλλά εξακολουθεί να μην λειτουργεί αποτελεσματικά, παρ’ όλο που είναι σε ισχύ εδώ και 5 χρόνια.

Στην έρευνα της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών για την Τυποποίηση προϊόντων και υπηρεσιών (ANEC) στην οποία συμμετείχε η ΕΚΠΟΙΖΩ ως μέλος της, έλαβαν μέρος 1.656 ευρωπαίοι καταναλωτές, μεταξύ των οποίων 142 Έλληνες.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι καταναλωτές διστάζουν να αναζητήσουν προγραμματισμένη ιατρική περίθαλψη σε άλλες χώρες της ΕΕ, λόγω κυρίως της έλλειψης γνώσης σχετικά με τα δικαιώματα και τις επιλογές που έχουν. Σχεδόν οι μισοί (47%) γνώριζαν ότι μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση από τον εθνικό ασφαλιστικό φορέα τους για μια προγραμματισμένη θεραπεία, με αποτέλεσμα οι υπόλοιποι να πληρώνουν μόνοι τους τα έξοδα.

Αν και η πλειοψηφία αυτών που έλαβαν προγραμματισμένη ή μη υγειονομική περίθαλψη, ήταν πολύ ικανοποιημένη, τρεις στους δέκα, υποστήριξαν ότι αντιμετώπισαν προβλήματα σχετικά με την πρόσβαση, την αποζημίωση και την επίλυση των διαφορών τους. Από την έρευνα προέκυψε ότι:

  • η ιατρική περίθαλψη στο εξωτερικό είναι καλύτερης ποιότητας (51% των ερωτηθέντων)
  • υπάρχει ελλιπής πληροφόρηση για το δικαίωμα να λάβει κάποιος ιατρική περίθαλψη σε άλλη χώρα της ΕΕ (88% των ερωτηθέντων)
  • δικαιούνται δωρεάν ιατρική περίθαλψη σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια παραμονής στο εξωτερικό (71% των ερωτηθέντων)