Αντί πλαφόν, Επιτροπή Παρακολούθησης Φαρμάκου

Χάπια
26-12-2016

«Ενεργοποιείται» άμεσα η Εθνική Επιτροπή Παρακολούθησης της Φαρμακευτικής Δαπάνης και της εφαρμογής των Θεραπευτικών Πρωτοκόλλων, μετά και την απόφαση του ΣτΕ για προσωρινή αναστολή του πλαφόν συνταγογράφησης. Στόχος του υπουργείου Υγείας είναι να μην «εκτροχιαστεί» η φαρμακευτική δαπάνη, που όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία είχε περιοριστεί αλλά και οι γιατροί είχαν …συμμορφωθεί!

Ενδεικτικό είναι ότι τον πρώτο μήνα εφαρμογής του μέτρου, τον Ιανουάριο περίπου 3.000 γιατροί είχαν ξεπεράσει το πλαφόν συνταγογράφησης, τον Φεβρουάριο ο αριθμός μειώθηκε στους 1.500 γιατρούς και τον Μάρτιο μόλις 600 γιατροί ξεπέρασαν το πλαφόν. Καθοδική πορεία παρουσίαζε και η φαρμακευτική δαπάνη που «έκλεισε» στα 192 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο 2014 (έναντι 240 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο 2013) και στα 178 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο (έναντι 230 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο του 2013).

Ποια είναι τα μέλη της Επιτροπής:

Παπανικολάου Χριστίνα, Γενική Γραμματέας Δημόσιας Υγείας – Πρόεδρος.

  • Σκουρολιάκου Μαρία, Συνεργάτης Υπουργού Υγείας – μέλος.
  • Λίτσα Παναγιώτα, Δ/ντρια Φαρμακευτικής Υπηρεσίας στον ΕΟΠΥΥ – μέλος.
  • Θηραίος Ελευθέριος, Γενικός Ιατρός, Γενικός Γραμματέας της Ιατρικής Εταιρείας Αθηνών – μέλος.
  • Φαμέλη Αικατερίνη, Αντιπρόεδρος Ε.Ο.Φ. – μέλος.
  • Ασημακόπουλος Αλέξανδρος, Εκπρόσωπος ΗΔΙΚΑ – μέλος.
  • Ιατρού Χρήστος, Ιατρός-Νεφρολόγος, Δ/ντής Ε.Σ.Υ. στο Γ.Ν.Νίκαιας «Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ», – μέλος.

Έργο της Επιτροπής

α) επιλογή των νοσημάτων και καταστάσεων για τα οποία θα αναπτυχθούν θεραπευτικά πρωτόκολλα συνταγογράφησης (διαγνωστικά και φαρμακευτικά), με

κριτήρια επιδημιολογικής συχνότητας (επιπολασμός και επίπτωση) και της ανάγκης παρέμβασης προκειμένου να καλυφθούν επαρκώς συνήθεις νόσοι/καταστάσεις και νοσηλείες.

β)καθορισμός ενός πλαισίου και παρακολούθηση ενός μηχανισμού ελέγχου της εφαρμογής των θεραπευτικών πρωτοκόλλων (δείκτες audit).

γ) πρόταση μέτρων προς τον υπουργό Υγείας σε τυχόν υπερβάσεις εφαρμογής των θεραπευτικών πρωτοκόλλων και υπερσυνταγογράφησης.

δ) καθορισμό των ειδικών θεραπευτικών κατηγοριών για την ανάπτυξη μητρώων ασθενών (registries), το πλαίσιο λειτουργικότητας του μητρώου και την πρόσβαση σε

αυτό για λόγους ελεγκτικούς, ρυθμιστικούς, αλλά και επιδημιολογικούς.

ε) εισήγηση προτάσεων βελτίωσης του όλου συστήματος, ανάλογα με τις ανάγκες

και τις δυσλειτουργίες που θα προκύπτουν.

στ) διαχείριση τυχόν ενστάσεων από κάθε έχοντα έννομο συμφέρον.