Αντώνης Φουστέρης: Η εταιρική φήμη απαραίτητη για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και συνεργασιών

09-11-2021

Αναγκαία συνθήκη για την ανάπτυξη κουλτούρας συνεργασίας που απαιτείται για την αντιμετώπιση των μεγάλων προκλήσεων που σχετίζονται με την πανδημία είναι η καλή φήμη των φαρμακευτικών εταιρειών. Και αυτό γιατί, η συνεργασία ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς σημαίνει εμπιστοσύνη και σεβασμό, αξίες που πηγάζουν από την καλή φήμη. Σε αντίθεση με την κακή φήμη που σημαίνει καχυποψία και δυσπιστία.

Κάθε εταιρία πρέπει να έχει ένα εταιρικό σκοπό. Στη Pfizer δραστηριοποιούμαστε με βάση τον εταιρικό μας σκοπό που καθοδηγεί  και εμπνέει τους εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο: Breakthroughs that change patients’ lives, ή Kαινοτομούμε για να αλλάξουμε τις  ζωές των ασθενών.

Μερικές φορές αυτά φαντάζουν ως λόγια και θεωρία, μέχρι που έρχονται κάποιες καταστάσεις, όπως αυτή που ζούμε σήμερα και αποδεικνύονται στην πράξη. Γιατί αναμφίβολα τα εμβόλια για την COVID-19 είναι καινοτομία που αλλάζει τις ζωές, όχι μόνο των ασθενών αλλά και όλων των ανθρώπων.

Η στρατηγική μας για το σκοπό αυτό είναι η προσήλωση στο τρίπτυχο Environment – Social – Governance. Με άλλα λόγια, να παράγουμε αξία για την κοινωνία, για την ποιότητα ζωής και την ευημερία των ανθρώπων, με σεβασμό στο περιβάλλον και με ένα τρόπο λειτουργίας βασισμένο στη διαφάνεια.

O βασικός τρόπος με τον οποίο η Pfizer συμβάλλει στην κοινωνία σε όλο τον κόσμο είναι  οι   καινοτόμες θεραπείες και τα εμβόλια που προσφέρει. Τους πρώτους 9 μήνες του 2021, η Pfizer με τα προϊόντα της έφτασε σε 300 εκατ. ανθρώπους χωρίς το εμβόλιο κατά της COVID-19. Αν προσθέσουμε και το εμβόλιο φτάνουμε στο 1 δις ανθρώπους. Αυτό αποτυπώνει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο το ρόλο και τη δυναμική μια φαρμακευτικής εταιρίας έρευνας, στην υγεία και την κοινωνική ευημερία.

Πρόσφατη παγκόσμια έρευνα από 27 χώρες έδειξε πως οι πολίτες περιμένουν από τις εταιρίες να αναλάβουν αυξημένες πρωτοβουλίες για τις ανάγκες μετά την πανδημία: το 80% προσδοκά να αναλάβουν πρωτοβουλίες σε κοινωνικά θέματα, ενώ το 75% θεωρεί τις μεγάλες εταιρίες στις χώρες τους ακόμα πιο σημαντικές σήμερα εξαιτίας των υποδομών που διαθέτουν και του τρόπου λειτουργίας τους.

Είμαστε στην εποχή των συνεργασιών και ως εταιρίες ηγέτες στον κλάδο μας δεν πρέπει να τα περιμένουμε όλα από τις Κυβερνήσεις. Πρέπει να συμβάλουμε έμπρακτα με δράσεις και προτάσεις και βέβαια να παραμένουμε σεμνοί και ταπεινοί, καθώς αυτό επιβάλουν τόσο η κατάσταση σήμερα όσο και οι μεγάλες αυριανές προκλήσεις.

Η φήμη της Pfizer και το εμβόλιο

Η θετική δημοσιότητα που προέκυψε για τη Pfizer  μετά την ανακάλυψη του  εμβολίου της COVID-19,  αναμφίβολα ενίσχυσε ακόμα περισσότερο τη φήμη της Pfizer ως μιας κορυφαίας βιοφαρμακευτικής εταιρίας έρευνας. Ακόμα όμως πιο σημαντικό είναι ότι ανέδειξε  την ουσιαστική  αξία της φαρμακευτικής καινοτομίας, της  Επιστήμης και των χιλιάδων επιστημόνων και ερευνητών σε όλο τον κόσμο που μόχθησαν για αυτό το επιστημονικό επίτευγμα . Το πιο σημαντικό μήνυμα είναι η δύναμη της επιστήμης.

Όλο αυτό το διάστημα, στη Pfizer, κινητήριος δύναμή μας αποτελεί το σύνθημα του Άλμπερτ Μπουρλά από την έναρξη αυτής της πανδημίας,  ότι στο τέλος η Επιστήμη θα νικήσει.

Η φήμη της Pfizer και οι πρόσφατες επενδύσεις στη Θεσσαλονίκη

Η προτεραιότητα των κοινωνιών μετά την πανδημία, είναι η πρόσβαση σε υγεία, παιδεία και σε θέσεις εργασίας.

Στη Pfizer είμαστε πραγματικά περήφανοι για τις πρόσφατες παγκόσμιες επενδύσεις της εταιρίας στην Ελλάδα. Το παγκόσμιο Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας και το παγκόσμιο Κέντρο Επιχειρησιακών Λειτουργειών προσφέρουν ποιοτικές θέσεις εργασίας και όραμα στους νέους της χώρας. Ήδη περίπου 500 νέοι επιστήμονες έχουν προσληφθεί στο κέντρο της Pfizer στη Θεσσαλονίκη και το σχέδιο είναι να φτάσουν το επόμενο διάστημα τους 700.

Μάλιστα, περισσότεροι από 70 είναι νέοι που γύρισαν στην πατρίδα τους από το εξωτερικό, από χώρες στις οποίες είχαν πάει κυρίως την περίοδο της οικονομικής κρίσης (από ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία, Σουηδία, Σλοβακία, Βέλγιο, Ολλανδία κλπ.)

Όμως πάνω απ’ όλα η επένδυση της  Pfizer στη Θεσσαλονίκη είναι ένα παράδειγμα του τι μπορούν να προσφέρουν εταιρίες καινοτομίας στη χώρα μας. Την προστιθέμενη αξία που προδίδουν στην Ελλάδα και τη συμβολή τους στο να αλλάζει και να δείχνει διεθνώς μια χώρα φιλική στην καινοτομία. Γιατί η καινοτομία θα πρέπει να αποτελεί τον οδηγό της Ελλάδας την επόμενη μέρα.

Αντώνης Φουστέρης

Επικεφαλής Εταιρικών Υποθέσεων Pfizer Hellas