Τις σημαντικές δυνατότητες της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας που παρά το “σκληρό” επιχειρηματικό κλίμα καταφέρνει να αντέχει και να αναπτύσσεται λόγω της εξωστρέφειά της, σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΕΦ και διευθύνων σύμβουλος μιας από τις μεγαλύτερες ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες, της DEMO, κ. Δημήτρης Δέμος.
Όπως λέει χαρακτηριστικά στο Healthview “Αναπτυξιακά αυτή τη στιγμή το μόνο που κάνουν οι ελληνικές βιομηχανίες είναι η εξωστρέφεια η οποία δείχνουν. Όλοι έχουμε έναν πολύ υψηλό δείκτη εξωστρέφειας και βλέπουμε ότι κάνουμε ακόμα πιο μεγάλα άλματα στο εξωτερικό. Και μάλιστα έχουμε τη δυνατότητα να συμβάλλουμε στην άμεση μείωση του ελλείμματος.Συγκεκριμένα το έλλειμμα που έχουμε στο ΑΕΠ υπολογίζεται στο 4%δηλαδή χονδρικά στα 8 δις.ευρώ.Από τη στιγμή που είμαστε στις κορυφαίες θέσεις των εξαγωγικών μπορουμε να συμβάλουμε με εξαγωγές της τάξης των 3,5 δισ. ευρώ”.
Ο κ. Δέμος διευκρινίζει ότι “οι συνολικές εξαγωγές στον κλάδο είναι της τάξης των 850-900 εκατ. ευρώ. Οι καθαρές εξαγωγές βιομηχανικών προϊόντων μας είναι περί τα 300-350 εκατ. ευρω και ο κλάδος έχει τη δυναμική να τις δεκαπλασιάσει. Μην ξεχνάμε ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε κάνει επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ. Μπορούμε να καταφέρουμε εξαγωγές 3,5 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση! Μονο από εμάς το έλλειμα άμεσα θα έπεφτε κάτω από το 3%. Πιστεύω δε ότι αυτός είναι και ο λόγος που ουσιαστικά έχουν φοβηθεί τα διεθνή κέντρα για το ελληνικό φάρμακο. Διότι προκαλεί έκπληξη το πως είναι δυνατόν να κάνουμε τέτοια άλματα προόδου μέσα στα τελευταία δέκα χρόνια”
Σχετικά με τις κινήσεις από πλευράς πολιτείας οι οποίες θα πρέπει αν γίνουν, ο κ. Δέμος θέτει ως προτεραιότητα την “αναγκαία εξέλιξη του ΕΟΦ σε κέντρο αναφοράς που θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και 10 χρόνια και να είχε και ευρωπαϊκή διάσταση και μάλιστα ο ΕΟΦ είναι και πλεονασματικός από τα υψηλά παράβολα που ζητάει”
Μιλώντας πιο συγκεκριμένα για τη βιομηχανία Demo, o διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας αναφέρει πως έχει ήδη προγραμματιστεί επένδυση για το 2014 της ταξης των 7 εκατ. ευρώ. η οποία αφορά στον ευρύτερο κλάδο των οφθαλμολογικών προϊόντων στα “βήματα” του επιτυχημένου λανσαρίσματος του υγρού φακών επαφής με χαμομήλι.
Από το σύνολο της παραγωγής της Demo, το 80% αφορά σε εξαγωγές, όμως σε επίπεδο αξίας οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το περίπου 30% του τζίρου. Η εταιρεία έχει παρουσία μέσω εξαγωγών σε 50 περίπου χώρες και πριν από λίγο καιρό δημιούργησε και θυγατρικής, γραφείο εξαγωγών στο Μόνα, ενώ πριν μερικούς μήνες είχε ιδρύσει την πρώτη θυγατρικής της στην Κίνα όπου διερευνά το έδαφος για περαιτέρω εξαγωγές.
Η Demo εξάγει στην Κίνα περισσότερο από 2 δεκαετίες, ενώ σε κάποιες χώρες κατέχει μερίδιο αγοράς 30% σε συγκεκριμένα κατηγορίες προϊόντων. Επίσης η εταιρεία επενδύει σημαντικά σε R&D και διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της εγκεκριμένα περί τα 700 σκευάσματα, 110 εκ των οποίων σε διεθνές επίπεδο.
Στην Ελλάδα, η εταιρεία κατέχει την πρώτη θέση σε πωλήσεις σε τεμάχια στα ελληνικά νοσοκομεία, ενώ σε διεθνές επίπεδο συγκαταλέγεται μεταξύ των 90 μεγαλύτερων παραγωγών γενοσήμων. Τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει περίπου 60 εκατ. ευρώ σε παραγωγικές εγκαταστάσεις, με το σύνολο των στεγασμένων της χώρων στην Αττική να φτάνει τα 40 χιλ. τ.μ. και 9 χιλ. τ.μ. στο κέντρο logistics στη Θεσσαλονίκη.
Γ. Σακκάς