Δωρεάν κομπιούτερ στους μαθητές: Η άλλη όψη του νομίσματος

26-12-2016

Η τελευταία είδηση της δωρεάς Computer από το Υπουργείο Παιδείας στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, για τη γρήγορη και εκσυγχρονισμένη εκμάθηση που απαιτεί η εποχή μας, μας βάζει σε μεγάλες ανησυχίες, όσον αφορά τη σωματική διάπλαση των νέων μας!!

Θα πρέπει όσο πιο έγκαιρα μπορούμε (αν δεν είναι ήδη αργά) να δούμε και να εξετάσουμε την άλλη όψη του νομίσματος για τη δωρεά ηλεκτρονικών υπολογιστών στους μαθητές.

Η άλλη άποψη για τη διάθεση δωρεάν ηλεκτρονικών υπολογιστών σε μαθητές

Είναι μια πλευρά, που δίνει μεγάλες ανησυχίες στους κλάδους που ασχολούνται με τη σωματική διάπλαση του νέου, και κατ’επέκταση και την πνευματική εξέλιξή του: «Νους υγιής σε σώμα υγιές». Είναι μια προσέγγιση, που δεν έχουμε αντιληφθεί ότι τράβηξε την προσοχή του επίσημου Κράτους και κυρίως του Υπουργείου Υγείας.

Όλοι ξέρουμε την κρίσιμη ηλικία της ανθρώπινης ανάπτυξης μεταξύ 8-17 ετών. Όλοι ξέρουμε τις τεράστιες προσπάθειες που κάνει ο οργανισμός για να ολοκληρώσει τη σκελετική και αρθρική του διαμόρφωση. Ξέρουμε επίσης ότι ο βασικός συντελεστής αυτής της ισοζυγισμένης διαμόρφωσης είναι η σωστή λειτουργία και φυσιολογία του Μυϊκού Συστήματος.

Μια λειτουργία που πρέπει να δουλέψει παράλληλα σε πολλά πλάνα: να συντελέσει στη διαμόρφωση των οστών αφενός, να παλέψει ενάντια στη βαρύτητα αφετέρου, έχοντας όσο το δυνατόν έναν καλό μεταβολισμό, δηλ. μια σωστή και ισοζυγισμένη διατροφή.

Η καθήλωση απέναντι στο pc

Πως λοιπόν θα διαπλαστεί το σώμα του εφήβου σ’αυτή την κρίσιμη και βασική περίοδο, όταν στο σύνολό του το εκπαιδευτικό σύστημα τον προωθεί στη … «γνώση» μέσω της καθιστικής καθήλωσης μπροστά στην οθόνη του Computer;

Πως το παιδί θα αναπτύξει τις μυϊκές διασυνδέσεις του, που θα το «σπρώξουν» προς τα πάνω, αν είναι καθηλωμένο μπροστά στο pc, καμπουριαστό, με άσχημη συνήθως θέση της λεκάνης, με ακινησία της αυχενικής και θωρακικής μοίρας;

Οι επιπτώσεις στο σώμα από τη χρήση του computer

Αυτές οι στάσεις ακινησίας μπροστά στον ηλεκτρονικό υπολογιστή διαμορφώνουν ιδιαίτερα άσχημες προϋποθέσεις στην κινητικότητα της Σπονδυλικής Στήλης, της θωρακικής κλωβού, και της φυσιολογικής καμπύλης της αυχενικής μοίρας!!

Άρα η πολύωρη καθιστική ζωή, θα δώσει μια μικρότερη αναπνευστική αντοχή, μια λιγότερο αποδοτική αιμάτωση του εγκεφάλου (ο οποίος λόγω της έντασης θα έχει μεγαλύτερη ανάγκη οξυγόνου).

Το κακό είναι, ότι το διαδίκτυο είναι ένας διαρκής πειρασμός. Μέσω αυτού πια γίνονται όλες οι συνεννοήσεις, τα παιχνίδια. Το άτομο απομονώνεται σιγά-σιγά, χάνει την επαφή με τον άμεσο κόσμο που το περιτριγυρίζει! Τέλος, ήδη ζούμε καθημερινά τους πόνους της αυχενικής μοίρας, της μέσης, τους πονοκεφάλους, τις παθήσεις και την κούραση των ματιών, και τόσες άλλες αρνητικές αντιδράσεις, που χαρακτηρίζουν τη συνεχόμενη καθιστική στάση!

Αύξηση της σωματικής άσκησης

Άρα τι πρέπει να γίνει; Πως οι νέοι μας θα «μπουν» στη μέλλουσα ζωή τους με τις τωρινές προϋποθέσεις και αυτές του άμεσου μέλλοντος;

Εκείνο που προτείνουμε επειγόντως, είναι η παράλληλη αύξηση των ωρών γύμνασης των μαθητών! Η υποχρεωτική κολύμβηση, η διαπαιδαγώγηση της διατροφικής υγείας, γενικά να μπει ήπιος αθλητισμός στις άμεσες αλλαγές του Υπουργείου Παιδείας.

Πρέπει, επιτέλους, η χώρα μας να μάθει να δρα ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ!

 

Το νέο άτομο και η σωστή διαμόρφωσή του είναι το Μέλλον. Πόσο μάλιστα που έχουμε τη μεγάλη τύχη να περιλουζόμαστε από θάλασσες!

Μαργαρίτα Παπαδημητρίου-Boulenger

  • D.O. Οστεοπαθητικός
  • τ. Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Οστεοπαθητικών
  • τ. Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Ανατομίας