Το 86,9% των νοικοκυριών της χώρας έχουν πλέον πρόσβαση στο Διαδίκτυο από την κατοικία τους και σε σύγκριση με το 2014 καταγράφεται αύξηση 32,5%. Μάλιστα, ποσοστό 86,3% του πληθυσμού ηλικίας 16-74 ετών έκανε χρήση του Διαδικτύου το α’ τρίμηνο του 2024, καταγράφοντας αύξηση 1,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2023 και 23,1 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2014.
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και Άτομα της ΕΛΣΤΑΤ – κατά την οποία ερευνήθηκαν 3.585 ιδιωτικά νοικοκυριά και ισάριθμα μέλη αυτών σε όλη την Ελλάδα, με προϋπόθεση την ύπαρξη ενός, τουλάχιστον, μέλους ηλικίας 16-74 ετών σε κάθε νοικοκυριό.
Αναφορικά με τους λόγους χρήσης του Διαδικτύου, κυριότερες δραστηριότητες είναι η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες και η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά (92% και 88,4%, αντίστοιχα). Τα ποσοστά αφορούν 9 στα 10 άτομα ηλικίας 16-74 ετών, που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο το α’ τρίμηνο του 2024.
Οι δραστηριότητες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση, το τελευταίο έτος (σύγκριση α’ τριμήνου 2023 με α’ τρίμηνο 2024) είναι η αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την υγεία (11,8%), η αποστολή γνώμης για θέματα κοινωνικά ή πολιτικά σε ιστοσελίδες ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. στο Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) (8,8%) και η συμμετοχή σε online διαβουλεύσεις ή ψηφοφορίες για κοινωνικά ή πολιτικά θέματα (π.χ. σχέδια νόμων, προσυπογραφή για προώθηση αιτήματος κ.ά.) (6,5%).
Στον συνολικό πληθυσμό της χώρας ηλικίας 16-74 ετών, περίπου 2 στους 3 (66,3%) έκαναν χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2023-Μαρτίου 2024. Περίπου 6 στους 10 (61,6%) έλαβαν στον προσωπικό τους λογαριασμό επίσημα έγγραφα (πληρωμή φόρου, αντίγραφο ποινικού μητρώου, ληξιαρχικές πράξεις και πιστοποιητικά δημοτολογίου, βεβαίωση εμβολιασμού, αποτέλεσμα rapid test, ειδοποίηση και υπενθύμιση για ραντεβού εμβολιασμού, παραπεμπτικό συνταγογράφησης, αποτέλεσμα πανελλαδικών εξετάσεων κ.ά.) μέσω ιστοσελίδας ή εφαρμογής δημόσιας υπηρεσίας ή αρχής.
Περίπου 5 στους 10 (46%) έκλεισαν ραντεβού με δημόσια υπηρεσία μέσω ιστοσελίδας ή εφαρμογής, για προσωπικούς λόγους (39,1% το 2023). Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα αναφέρονται τα εξής: Ραντεβού με ΚΕΠ, ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ), Εφορία (ΑΑΔΕ), με ιατρό του ΕΣΥ σε Μονάδα Πρωτοβάθμιας Μονάδας Υγείας, συμπεριλαμβανομένου του ραντεβού για εμβολιασμό κατά της Covid19.
Το 62,8% του πληθυσμού ηλικίας 16- 74 ετών που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το διαδίκτυο, πραγματοποίησαν, το α’ τρίμηνο του 2024, κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό ένα έτος πριν (55,3%), καταγράφεται αύξηση 7,5 ποσοστιαίων μονάδων, ενώ είναι υπερδιπλάσιο σε σύγκριση με το 2014 (29,5%).
Αναφορικά με τα άτομα που το α’ τρίμηνο του 2024 αγόρασαν ή παρήγγειλαν μέσω διαδικτύου φυσικά προϊόντα (δηλαδή, προϊόντα που δεν είναι σε ψηφιακή μορφή), για προσωπική χρήση, παρατηρείται ότι:
75,6% των ατόμων αγόρασαν είδη ένδυσης (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), είδη υπόδησης και αξεσουάρ (τσάντες, κοσμήματα κ.ά.),
63,9% των ατόμων αγόρασαν φαγητό που διανέμεται (delivery) από εστιατόρια, αλυσίδες ταχυφαγείων, catering κ.λπ.,
36,6% των ατόμων αγόρασαν φάρμακα ή συμπληρώματα διατροφής, όπως π.χ. βιταμίνες,
36,2% των ατόμων αγόρασαν αθλητικά είδη, εξαιρουμένων των αθλητικών ενδυμάτων και υποδημάτων που συμπεριλαμβάνονται στα είδη ένδυσης και υπόδησης,
28,2% των ατόμων αγόρασαν τρόφιμα ή ποτά από σούπερ-μάρκετ (φυσικά ή διαδικτυακά καταστήματα),
27,6% των ατόμων αγόρασαν καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή υγείας και,
23,4% των ατόμων αγόρασαν ηλεκτρονικούς υπολογιστές, tablets, κινητά τηλέφωνα και αξεσουάρ αυτών (εκτυπωτές, καλώδια, θήκες, ακουστικά κ.ά.).