Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας: Λάθος η σεξιστική ανάγνωση του διαφημιστικού

26-12-2016

Ξεκάθαρο μήνυμα για την αξία της εθελοντικής αιμοδοσίας δίνει το διαφημιστικό σποτ του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ), όπως υποστηρίζει με ανακοίνωσή της η πρόεδρος του Κέντρου, Χάρις Ματσούκα, μετά τις διαστάσεις που έλαβε η διαφήμιση. «Επιλέξαμε ένα διαφορετικό, πιο φρέσκο τρόπο, αυτόν της σάτιρας για να παρουσιάσουμε το θέμα της προσέλκυσης εθελοντών» εξηγεί η πρόεδρος του ΕΚΕΑ, τονίζοντας πως το σποτ δημιουργήθηκε δωρεάν από διαφημιστική εταιρία για το Κέντρο. 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση: «Ένα και καθαρό είναι το μήνυμα: ότι ο καθημερινός άνθρωπος, ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας είναι σημαντικός και γίνεται πραγματικός ήρωας δίνοντας αίμα και σώζοντας μία έως τρεις ζωές. Είναι επίσης καθαρό ότι το σποτάκι σατιρίζει και αποδομεί το κυρίαρχο πρότυπο που προβάλλεται χύδην, αυτό του ατσαλάκωτου γιάπη, του μοντέλου, του μυώδους αρσενικού ήρωα, του γιατρού ως επαγγέλματος που συνάδει με την καταξίωση για την ελληνική οικογένεια». 

Η πρόεδρος του ΕΚΕΑ αναφέρει ότι «η σάτιρα του κυρίαρχου προτύπου δεν απαξιώνει ούτε τον γιατρό ούτε τον νοσηλευτή των οποίων το έργο στις δύσκολες συνθήκες της χώρας και του ΕΣΥ είναι ηρωικό και γιγάντιο». Και σημειώνει: «δεν μπορεί να είναι σεξιστική η ανάγνωση η αναφορά στο πρότυπο του αρσενικού με τις γυναίκες μοντέλα που υπάρχει στο φαντασιακό του πρωταγωνιστή, καθώς διακωμωδείται στο έπακρον». 

Τέλος η κα Ματσούκα, εκτιμά ότι η πλειονότητα των Ελλήνων, και ιδίως των νοσηλευτών που αντέδρασαν έντονα στην προβολή του συγκεκριμένου διαφημιστικού σποτ, «έχει αντιληφθεί τη διαχωριστική γραμμή που χωρίζει τη σάτιρα από την πραγματικότητα, μια ανάγνωση που απαιτεί χιούμορ και ανεκτικότητα». Και ζητεί από όλους τους αποδέκτες του μηνύματος να κρατήσουν μόνο την αξία της εθελοντικής αιμοδοσίας και να συστρατευτούν στην προσπάθεια του ΕΚΕΑ να αποκτήσει αυτάρκεια στην εθνική δεξαμενή με 100% εθελοντικό αίμα.