Γιατί οι μεγάλοι στάρς βλάπτουν σοβαρά την υγεία

26-12-2016

Όλοι οι έφηβοι και οι νεαροί έχουν κάποιον αστέρα του κινηματογράφου που θαυμάζουν κι έχουν ως είδωλο. Μόνο που αυτοί μπορεί να βλάπτουν την υγεία τους, όπως λένε τώρα Αμερικανοί επιστήμονες. Πως; Πρωταγωνιστούν σε διαφημίσεις που προωθούν ανθυγιεινά τρόφιμα.

Ερευνητές από τον Τομέα Υγιεινών Επιλογών, Πολιτικής & Αξιολόγησης της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, εξέτασαν όλες τις διαφημίσεις της περιόδου 2000-2014 που προβλήθηκαν, αναρτήθηκαν ή δημοσιεύθηκαν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης των Ηνωμένων Πολιτειών.
 
Τα αποτελέσματα της έρευνας τους, τα οποία δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση Pediatrics, έδειξαν πως 163 διασημότητες της ποπ προώθησαν 590 προϊόντα, τα 107 εκ των οποίων αφορούσαν τρόφιμα και μη αλκοολούχα ροφήματα, που κατά το μεγαλύτερο μέρος τους «κολυμπούσαν» στα λίπη, τις θερμίδες και τη ζάχαρη.
 
Η Katy Perry για παράδειγμα διαφήμισε αναψυκτικά και πατατάκια, ο Justin Timberlake διαφήμισε αλυσίδες πρόχειρων φαγητών και αναψυκτικών, οι One Direction διαφήμισαν αναψυκτικά και μπισκότα, και οι Maroon 5 διαφήμισαν αναψυκτικά και φρουτοποτά.
Το ίδιο ισχύει και για τους αστέρες της country μουσικής. Η Carrie Underwood διαφήμισε βιταμινούχο νερό και σοκολάτες και ο Blake Shelton αναψυκτικά και πίτσες.
 
Όπως τόνισε η επικεφαλής της έρευνας, Δρ. Μέρι Μπραγκ «δεδομένων των ποσοστών παχυσαρκίας στους εφήβους, είναι εξαιρετικά προβληματικό το γεγονός ότι η πλειονότητα (το 71%) των διαφημίσεων για ροφήματα που έκαναν οι αστέρες της μουσικής αφορούσαν αναψυκτικά με ζάχαρη. Αντίστοιχα, οι διαφημίσεις για τρόφιμα αφορούσαν σε ποσοστό 81% ανθυγιεινά προϊόντα, όπως τα πρόχειρα φαγητά των φαστ φουντ, οι καραμέλες και διάφορα σνακ με φτωχή θρεπτική αξία».
 
Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτουν η δρ Μπραγκ και οι συνεργάτες της, κάθε χρόνο η βιομηχανία τροφίμων και ποτών διαθέτει δύο δισεκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις που στοχεύουν στους ανηλίκους και τους νεαρούς ενήλικες.
 
Έτσι, στην Αμερική το μέσο παιδί σχολικής ηλικίας βλέπει περίπου 4.700 τέτοιου είδους διαφημίσεις τον χρόνο, ενώ ο μέσος έφηβος βλέπει 5.900.
 
Συνολικά, τα τέσσερα πέμπτα των διαφημίσεων τροφίμων και τα τρία τέταρτα των διαφημίσεων ροφημάτων είναι ανθυγιεινά.
 
Η νέα έρευνα έδειξε ακόμα ότι κανένας σταρ δεν συμμετείχε σε διαφημίσεις φρούτων, λαχανικών ή προϊόντων ολικής αλέσεως – γεγονός απολύτως λογικό, σύμφωνα με την δρα Μπραγκ, διότι «καμία εταιρεία παραγωγής τέτοιων προϊόντων δεν έχει αρκετά χρήματα ώστε να πληρώσει έναν μεγάλο σταρ».
 
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: