Φαίνεται πως ατμοσφαιρικη ρύπανση δεν βλάπτει μόνο την υγεία μας παθολογικά αλλά μπορεί να μας κάνει κακό και με άλλους τρόπους. Βρετανοί επιστήμονες βρήκαν πως η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να ευθύνεται για πολλά τροχαία που συμβαίνουν καθημερινά.
Ερευνητές από το London School of Economics (LSE) στη Βρετανία εξέτασαν τα στοιχεία των ατυχημάτων των τελευταίων πέντε ετών. Παρατήρησαν λοιπόν πως κάθε αύξηση των επιπέδων διοξειδίου του αζώτου (NO2) κατά μόλις ένα μικρογραμμάριο ανά κυβικό μέτρο αέρα συνοδευόταν από αύξηση κατά 2% στα τροχαία δυστυχήματα των αστικών κέντρων.
Οι ειδικοί δεν είναι ακόμα σε θέση να πουν που ακριβώς οφείλεται αυτή η συσχέτιση. Υποψιάζονται πάντως πως ίσως έχει να κάνει με τις επιδράσεις του αερίου στις εγκεφαλικές λειτουργίες.
Το διοξείδιο του αζώτου παράγεται από τα οχήματα που μεταξύ άλλων καίνε ντίζελ και αποτελεί εδώ και χρόνια μεγάλο πρόβλημα στο Λονδίνο και άλλα αστικά κέντρα.
Όπως τόνισε ο Δρ. Λουτζ Σάγκερ, από το Ερευνητικό Ινστιτούτο Κλιματικής Αλλαγής και Περιβάλλοντος της LSE «αν και οι αρνητικές συνέπειες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην υγεία είναι καλά τεκμηριωμένες, η μελέτη μας είναι η πρώτη που αξιολογεί τις δυνητικές επιδράσεις στην οδική ασφάλεια. Η ανάλυσή μας ανίχνευσε μία αιτιώδη συσχέτιση μεταξύ της ρύπανσης και των τροχαίων, αλλά μπορώ μόνο εικασίες να κάνω για τις αιτίες της. Η κύρια θεωρία μου είναι ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση επηρεάζει την φυσική κατάσταση των οδηγών. Άλλες πιθανές αιτίες είναι σωματικές συνέπειες που αποσπούν την προσοχή από την οδήγηση (π.χ. κνησμός στη μύτη) ή μείωση της ορατότητας».
Σύμφωνα με το δημοσίευημα του Βρετανικού Guardian οι συνέπειες στην φυσική κατάσταση των ασθενών μπορεί να είναι:
– Κόπωση
– Μείωση της προσοχής
– Μείωση των χρόνων αντίδρασης
Ο δρ Σάγκερ πρόσθεσε πως η ατμοσφαιρική ρύπανση οφείλεται σε πολλούς και διαφορετικούς ρύπους, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται το μονοξείδιο του άνθρακα, το διοξείδιο του θείου, τα μικροσκοπικά αιωρούμενα σωματίδια και το όζον.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της ανάλυσής του, όμως, από τους ρύπους αυτούς το διοξείδιο του αζώτου και ίσως κάποια άλλα αέρια εμπλέκονται στα τροχαία και όχι τα μικροσκοπικά αιωρούμενα σωματίδια που εισδύουν βαθιά στους πνεύμονες και προκαλούν βλάβες στην υγεία.
Μολονότι, τέλος, η ανάλυση πραγματοποιήθηκε με στοιχεία που αφορούν μόνο τη Βρετανία, ο δρ Σάγκερ εκτιμά ότι τα ευρήματά της ισχύουν και για τον υπόλοιπο κόσμο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: