Η καινοτομία απάντηση στο… Pharma burnout

13-06-2023

Υποφέρει από… εξάντληση η φήμη των φαρμακευτικών εταιρειών; Ενδεχομένως ναι, αν δώσουμε βάση στις σχετικές έρευνες που πραγματοποιούνται τους τελευταίους μήνες σε όλο τον κόσμο.

Η πανδημική συνθήκη της COVID-19 που έφερε στην πρώτη γραμμή της δημοσιότητας τα υγειονομικά θέματα, τους φορείς και παρόχους υγείας και τη φαρμακοβιομηχανία, έχει υποχωρήσει. Μαζί της υποχώρησε και η επίδοση φήμης που απολάμβαναν σε όλες τις μετρήσεις οι φαρμακευτικές εταιρείες – ιδιαιτέρως οι εταιρείες καινοτομίας. Η ενίσχυση φήμης έχει αρχίσει να ξεθυμαίνει από το φθινόπωρο του 2022, τα αποτελέσματα των ερευνών εικόνας δείχνουν υποχώρηση σε όλους τους σχετικούς δείκτες, με αποτέλεσμα να αρχίσουν πολλοί να μιλούν για το… Pharma burnout.

Με λίγα λόγια, το story έχει ως εξής: η φαρμακοβιομηχανία διαδραμάτισε σπουδαίο ρόλο στη ζωή των ανθρώπων καθ’ όλη τη διετία 2020-2022, αλλά αυτό το… overdose έχει συνέπειες. Στην κορύφωση της φήμης του ο κλάδος δεν φάνηκε να μπορεί να δώσει στο κοινό, με αποτελεσματικό τρόπο, έναν καλό λόγο που θα τον κρατούσε top-of-mind.

Αποτυπώνοντας σε αριθμούς τα παραπάνω, η εταιρεία ερευνών RepTrak συμπεραίνει ότι στις ΗΠΑ ο κλάδος Φαρμάκου, Βιοτεχνολογίας και Επιστημών Ζωής παρουσιάζει τη μεγαλύτερη μείωση στην αξιολόγηση φήμης μεταξύ όλων των κλάδων. «Έχουμε ξαναπεί ότι οι υψηλές βαθμολογίες δεν αποτελούν μία μόνιμη κατάσταση, αλλά μια πρόσκληση για δράση. Και οι ενέργειες της φαρμακοβιομηχανίας στη μετα-πανδημική φάση δεν της έχουν αποφέρει μια διάρκεια παραμονής σε υψηλά επίπεδα», λένε οι ερευνητές.

Το καμπανάκι έχει γίνει αισθητό. Στο πρόσφατο Συνέδριο του Οργανισμού Βιοτεχνολογικής Καινοτομίας στις ΗΠΑ, οι κορυφαίες εταιρείες του βιοφαρμακευτικού κλάδου συμφώνησαν ότι αναδεικνύεται ένα πρόβλημα φήμης αλλά διαπίστωσαν επίσης ότι έχουν παρεξηγηθεί οι προθέσεις της φαρμακοβιομηχανίας (με αφορμή θέματα τιμολόγησης) και ότι χρειάζεται να εκπαιδεύσουν το κοινό σχετικά με τη διαδικασία ανάπτυξης φαρμάκων. Επιπλέον, συνομολόγησαν ότι έχουν την ευθύνη να προωθήσουν την καινοτομία, να κάνουν γνωστή τη διαδικασία που απαιτείται, αλλά και να συνεχίσουν να ανταμείβονται για την καινοτομία.

Είναι προφανές ότι όλοι καταλαβαίνουν πως τα καύσιμα που έδινε στη φήμη των εταιρειών η αντιμετώπιση της COVID-19 τελείωσαν και πλέον για να ενισχυθεί η εικόνα της βιομηχανίας ο βασικός τρόπος εξακολουθεί να είναι ένας: να φέρουν νέες θεραπείες στο τραπέζι για τους ανθρώπους που τις χρειάζονται. Και με βάση αυτό, να εστιάσουν στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, τις κοινότητες και τις κυβερνήσεις.

[Με πληροφορίες από PharmaVoice]

Χ.Π.