Η νοητική κατάσταση του παιδιού στα 3 δείχνει και ποιο θα είναι το μέλλον τους

26-12-2016
Φτάνοντας στα 3 το κάθε παιδί έχει αναπτύξει τις δικές του δεξιότητες και τη δική του νοητική λειτουργεία. Τώρα, Αμερικανοί επιστήμονες βρήκαν πως οι νοητικές δεξιότητες των παιδιών σε ηλικία 3 ετών μπορούν να είναι ενδεικτικές του μέλλοντος του.
 
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Duke στη Βόρεια Καρολίνα των Ηνωμένων Πολιτειών μελέτησαν περισσότερα από 1.037 παιδιά που γεννήθηκαν την διετία 1972-1973 στη Νέα Ζηλανδία και τα οποία παρακολούθησαν από τότε που έγιναν τριών ετών.
 
Τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση Nature: Human Behaviour, έδειξαν πως εάν αξιολογήσουμε τις νοητικές δεξιότητες ενός παιδιού στα 3 μπορούμε να προβλέψουμε και το μέλλον του.
Συγκεκριμένα, οι χαμηλές βαθμολογίες στα τεστ αξιολόγησης δεξιοτήτων όπως η γλωσσική ικανότητα φάνηκαν να υποδηλώνουν λιγότερο ανεπτυγμένο εγκέφαλο ίσως επειδή υπήρξαν περιορισμένα ερεθίσματα νωρίς στη ζωή.
 
Εάν δεν υποστηριχθούν κατάλληλα τα παιδιά με αυτά τα χαρακτηριστικά, έχουν αυξημένες πιθανότητες να εκδηλώσουν μεγαλώνοντας παραβατική συμπεριφορά, να γίνουν εξαρτώμενα από την πρόνοια, να παρουσιάσουν χρόνια νοσήματα και να αντιμετωπίσουν κοινωνικά προβλήματα, λένε οι ερευνητές.
 
Η επικεφαλής της έρευνας, Δρ. Τέρι Μόφιτ και οι συνεργάτες της διαπίστωσαν πως στο 22% των παιδιών με τη χαμηλότερη βαθμολογία σε αυτά τα τεστ καταγράφηκε το 81% των ποινικών αδικημάτων, το 66% της λήψης προνοιακών επιδομάτων, το 81% των ημερών νοσηλείας σε νοσοκομείακαι το 78% των συνταγογραφήσεων φαρμάκων.
Στην ίδια ομάδα παρατηρήθηκε επίσης το 54% των κρουσμάτων καπνίσματος.
 
Όπως λένε οι ειδικοί, οι συσχετίσεις αυτές δείχνουν πόσο σημαντικά είναι τα βιώματα και η παροχή ερεθισμάτων στα μωρά και στα μικρά παιδιά, ώστε να αναπτύσσεται κατά το δυνατόν περισσότερο ο εγκέφαλός τους.
 
Βέβαια, οι ερευνητές τονίζουν ότι η νοητική κατάσταση των παιδιών στην ηλικία των τριών ετών δεν είναι μη αναστρέψιμη.
 
«Όσο νωρίτερα υποστηριχθούν τα παιδιά τόσο το καλύτερο, διότι αν αφεθεί το παιδί να μπει στο σχολείο με ελλείψεις, θα μένει ολοένα πιο πίσω στα μαθήματα, θα μπλέκει ολοένα περισσότερο καθώς θα περνούν τα χρόνια και θα οδηγηθεί ελλιπώς προετοιμασμένο στην ενήλικη ζωή», δήλωσε η δρ Μόφιτ.
 
Και πρόσθεσε πως σχεδόν όλα τα παιδιά με χαμηλές βαθμολογίες στις νοητικές αξιολογήσεις των 3 ετών, κατέληξαν να βρίσκονται στα κατώτερα κοινωνικά στρώματα όταν μεγάλωσαν.
 
«Οι άνθρωποι αυτοί δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να αποκτήσουν τα απαιτούμενα εφόδια για να σταθούν μέσα στο ιδιαίτερα πολύπλοκο και απαιτητικό σύγχρονο κοινωνικό περιβάλλον», συνέχισε η δρ Μόφιτ.
 
«Μπορεί κάποιοι να τους θεωρούν αποτυχημένους, αλλά στην πραγματικότητα δεν τους δόθηκε καν η δυνατότητα να παλέψουν. Επομένως δεν χρειάζονται επικρίσεις, αλλά στήριξη».
 
 
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: