Η προσωπικότητα πιο σημαντική από το μυαλό για την ακαδημαϊκή επιτυχία

26-12-2016
Η ακαδημαϊκή επιτυχία ενός ανθρώπου είχε ανέκαθεν συνδεθεί με το πόσο έξυπνος είναι. Κι όμως δεν είναι έτσι απαραίτητα. Νέα έρευνα από την Αυστραλία δείχνει πως η προσωπικότητα ενός ανθρώπου είναι πιο σημαντική για να πετύχει στην ακαδημαϊκή του καριέρα από την εξυπνάδα.
 
Ο Δρ. Arthur Poropat από το Πανεπιστήμιο Griffith και η επιστημονική του ομάδα έκαναν την μεγαλύτερη έρευνα που έγινε ποτέ για να διαπιστώσουν κατά πόσο ένας άνθρωπος μπορεί να πετύχει ακαδημαϊκά μόνο με την προσωπικότητα του. Η μελέτη του έγινε σε δυο στάδια. Στο πρώτο, έκανε ανάλυση 140 διαφορετικών ερευνών με πάνω από 70,000 συμμετέχοντες. Το δεύτερο έγινε με σε διάρκεια οκτώ ετών με την ανάλυση 22 νέων ερευνών με 5,514 συμμετέχοντες. 
 
Ο Poropat μέτρησε πέντε διαφορετικά στοιχεία της προσωπικότητας. Ανάμεσα τους ήταν η εξωστρέφεια, η δεκτικότητα και η ευσυνειδησία. Και βρήκε πως ιδίως η ευσυνειδησία παίζει τεράστιο ρόλο στην ακαδημαϊκή πορεία ενός νέου. Περισσότερο από την εξυπνάδα.
 
Τα αποτελέσματα της ανάλυσης έδειξαν πως οι οι δείκτες της προσωπικότητας είναι πολύ πιο ενδεικτικοί της ακαδημαϊκής επιτυχίας ενός ανθρώπου από τον δείκτη ευφυίας. Μάλιστα, όπως λένε οι ειδικοί, οι φοιτητές που ήταν πιο ευσυνείδητοι και ψυχικά σταθεροί είχαν περισσότερες πιθανότητες να πετύχουν στις σπουδές τους ακόμα κι αν είχαν χαμηλότερο σκορ στο τεστ ευφυίας από άλλους.
 
Πως όμως γίνεται αυτό; Η εξήγηση που δίνουν οι επιστήμονες είναι απλή. Αυτοί που είναι πιο σταθεροί ψυχολογικά και ευσυνείδητοι έχουν περισσότερες πιθανότητες να φέρουν κάτι εις πέρας μέχρι τέλους ακόμα κι αν δεν είναι τόσο έξυπνοι όσο άλλοι που είναι ασταθείς κι έχουν την τάση να μην ολοκληρώνουν τους στόχους τους.