Οι διαφημίσεις φαγητών παχαίνουν τα παιδιά

26-12-2016
Η τηλεόραση είναι γεμάτη με διαφημίσεις γλυκών και σνακ τις οποίες φυσικά τα παιδιά βλέπουν σε καθημερινή βάση ανάμεσα στην αγαπημένη τους παιδική σειρά ή την ταινία. Τώρα, έρευνα Βρετανών επιστημόνων δείχνει πως αυτές οι έρευνες ανοίγουν την όρεξη των παιδιών με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και βάορος τους.
 
Ερευνητές από το ερευνητικό κέντρο Cancer Research UK (CRUK) στη Βρετανία έκαναν μελέτες σε 137 παιδιά ηλικίας από 8 έως 12 ετών.
Οι ειδικοί έδειξαν στα παιδιά διαφημίσεις τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη, ζάχαρη ή αλάτι και στη συνέχεια συζήτησαν μαζί τους γι’ αυτές και τη διατροφή τους γενικότερα.
 
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι διαφημίσεις επηρεάζουν τόσο πολύ τα παιδιά ώστε τα περισσότερα είπαν πως ένιωσαν ότι πεινάνε την ώρα που τις έβλεπαν, ενώ ένα πρόσθεσε ότι «η διαφήμιση για την πίτσα με έκανε να θέλω να γλείψω την οθόνη».
Από την έρευνα φάνηκε επίσης πως τα παιδιά λατρεύουν να βλέπουν αστείες και ευχάριστες διαφημίσεις ανθρώπων που «περνάνε καλά», καθώς και να απομνημονεύουν τη μουσική όσων τα ενδιαφέρουν.
 
Βέβαια, τα παιδιά γνωρίζουν πως η λιχουδιά που βλέπουν στην διαφήμιση είναι ανθυγιεινό. Παρόλα αυτά προτιμούσαν τα ανθυγιεινά σνακ που έβλεπαν κι ας ήξεραν πως είναι βλαβερά για την υγεία τους.
 
Η έρευνα έδειξε ακόμα πως τα παιδιά θυμόντουσαν τις διαφημίσεις, τα φωτεινά τους χρώματα και τις συσκευασίες των τροφίμων, ενώ παραδέχτηκαν ότι πιθανότατα θα τα ζητούσαν όταν θα πήγαιναν στο σούπερ μάρκετ με τους γονείς τους.
 
Ο CRUK είναι ένας από τους πολλούς υγειονομικούς οργανισμούς της Βρετανίας που ζητούν καθολική απαγόρευση των διαφημίσεων τροφίμων για παιδιά πριν από τις 9 το βράδυ, δεδομένου ότι η κακή διατροφή και η παχυσαρκία συσχετίζονται (και) με πάρα πολλές μορφές καρκίνου.
 
Όπως τόνισε η επικεφαλής της έρευνας, Δρ. Jyotsna Vohra «είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι τα παιδιά συσχετίζουν τις διαφημίσεις πρόχειρων φαγητών με την ψυχαγωγία και καθίσταται σαφές από τις συζητήσεις μας μαζί τους ότι οι διατροφικές συνήθειές τους μπορούν να επηρεαστούν σημαντικά από τις διαφημίσεις. Τα περισσότερα παιδιά είπαν ότι οι διαφημίσεις τα έκαναν να νιώθουν ότι πεινάνε και σε πολλές περιπτώσεις ασκούσαν άμεση επίδραση, με μερικά παιδιά να παρακαλούν επιτόπου τους γονείς τους να τους αγοράσουν αυτό που είδαν».
 
Από την πλευρά της, η κυρία Άλισον Κοξ, διευθύντρια Πρόληψης στον CRUK επισήμανε ότι «η αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας αποτελεί τεράστια πηγή ανησυχίας και μία εξελισσόμενη επιδημία. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο, διότι ξέρουμε ότι τα παχύσαρκα παιδιά έχουν πενταπλάσιες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκοι ενήλικες και ότι οι παχύσαρκοι ενήλικες διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο καρκίνου».
 
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: