ΠΟΛ ΝΕΡΣ

Paul Nurse
07-10-2021

Ο Πολ Νερς (25 Ιανουαρίου 1949 – ) είναι Άγγλος γενετιστής, πρώην Πρόεδρος της Βασιλικής Εταιρείας και Διευθύνων Σύμβουλος και Διευθυντής του Ινστιτούτου Francis Crick. Του απονεμήθηκε το βραβείο Νόμπελ Φυσιολογίας ή Ιατρικής το 2001 μαζί με τους Leland Hartwell και Tim Hunt για τις ανακαλύψεις τους σε μόρια πρωτεΐνης που ελέγχουν τη διαίρεση των κυττάρων στον κυτταρικό κύκλο.

Ξεκινώντας το 1976, o Νερς αναγνώρισε το γονίδιο cdc2 στη ζύμη σχάσης. Αυτό το γονίδιο ελέγχει την εξέλιξη του κυτταρικού κύκλου από τη φάση G1 στη φάση S και τη μετάβαση από τη φάση G2 στη μίτωση. Το 1987, η Nurse αναγνώρισε το ομόλογο γονίδιο στον άνθρωπο, το Cdk1, το οποίο κωδικοποιεί μια εξαρτώμενη από κυκλίνη κινάση.

Δουλεύοντας στη ζύμη σχάσης, η Nurse αναγνώρισε το γονίδιο cdc2, το οποίο ελέγχει τη μετάβαση από το G1 στο S, όταν το κύτταρο αναπτύσσεται προετοιμάζοντας τον διπλασιασμό του DNA, και το G2 στο M, όταν το κύτταρο διαιρείται. Με τη μεταδιδακτορική του μελέτη Melanie Lee, o Νερς βρήκε επίσης το αντίστοιχο γονίδιο, CDK1, σε ανθρώπους. Αυτά τα γονίδια σταματούν και ξεκινούν την εξαρτώμενη από κυκλίνη κινάση (CDK) προσθέτοντας ή αφαιρώντας φωσφορικές ομάδες.

Το 1984, η Nurse εντάχθηκε στο Imperial Cancer Research Fund (ICRF, τώρα Cancer Research UK). Έφυγε το 1988 για να προεδρεύσει στο τμήμα μικροβιολογίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Στη συνέχεια επέστρεψε στο ICRF ως Διευθυντής Έρευνας το 1993, και το 1996 διορίστηκε Γενικός Διευθυντής του ICRF, το οποίο έγινε Cancer Research UK το 2002. Το 2003, έγινε πρόεδρος του Πανεπιστημίου Rockefeller στη Νέα Υόρκη όπου και συνέχισε την εργασία στον κυτταρικό κύκλο της ζύμης σχάσης. Το 2011 ο Nurse έγινε ο πρώτος Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος του Κέντρου Ιατρικής Έρευνας και Καινοτομίας του Ηνωμένου Βασιλείου τώρα του Ινστιτούτου Francis Crick.

Στις 30 Νοεμβρίου 2010, o Νερς διαδέχθηκε τον αστροφυσικό Martin Rees για πενταετή θητεία ως Πρόεδρος της Royal Society μέχρι το 2015.

Η Νοσοκόμα είπε ότι οι καλοί επιστήμονες πρέπει να έχουν πάθος «να γνωρίζουν τις απαντήσεις στις ερωτήσεις» που τους ενδιαφέρουν, μαζί με καλή τεχνική ικανότητα, και ένα σύνολο στάσεων, όπως διανοητική ειλικρίνεια, αυτοκριτική, ανοιχτόμυαλο και σκεπτικισμό.