Πως το σχολείο επηρεάζει τη συμπεριφορά του παιδιού στο φαγητό

26-12-2016
Τα παιδιά περνάνε τη μισή τους ημέρα στο σχολείο. Εκεί κάνουν τους φίλους τους, εκεί είναι σχεδόν όλες οι κοινωνικές τους επιρροές. Όπως βρήκαν Βρετανοί και Σουηδοί επιστήμονες το περιβάλλον του σχολείου συμβάλλει και αυτό στην πιθανότητα εμφάνισης διαταραχής πρόσληψης τροφής, ειδικά στα κορίτσια.
 
Ερευνητές από τα Πανεπιστήμια της Οξφόρδης, του Λονδίνου, του Μπρίστολ, την Σχολή Υγιεινής και Τροπικής Ιατρικής Λονδίνου αλλά και το Ινστιτούτο Καρολίνσκα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης, διαπίστωσαν πως όσο περισσότερα κορίτσια έχει μια τάξη και όσο πιο μορφωμένοι είναι οι γονείς των μαθητών, τόσο αυξάνει ο κίνδυνος εκδήλωσης διαταραχής πρόσληψης τροφής στα παιδιά.
 
Τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση International Journal of Epidemiology, έδειξαν πως στα σχολεία με μικρότερα ποσοστά κοριτσιών στις τάξεις και με χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο γονέων (λιγότεροι πτυχιούχοι ανώτατης εκπαίδευσης) είναι λιγότερα και τα περιστατικά διατροφικών διαταραχών μεταξύ των μαθητριών.
Εδώ και χρόνια οι γιατροί είχαν υποψιαστεί ότι, πέρα από άλλους παράγοντες κινδύνου, κάποια σχολεία φαίνεται να επιδρούν αρνητικά περισσότερο από άλλα. 
 
Η επικεφαλής της έρευνας Δρ. Έλεν Μπουλντ και οι συνεργάτες της βρήκαν πως περίπου το 6% των κοριτσιών στην εφηβεία, δηλαδή δύο μαθήτριες σε μια τάξη 30 παιδιών, εμφανίζουν κάποια διαταραχή πρόσληψης τροφής, όπως νευρογενή ανορεξία ή βουλιμία. 
 
Όπως εξηγεί η Δρ Μπουλντ, «οι διαταραχές πρόσληψης τροφής έχουν τεράστια επίπτωση στις ζωές των νέων που υποφέρουν από αυτές, γι’ αυτό είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τους σχετικούς παράγοντες κινδύνου, ώστε να τους αντιμετωπίσουμε».
 
Ακόμα οι ερευνητές δεν έχουν μπορέσει να εξακριβώσουν με ποιό ακριβώς τρόπο ορισμένα σχολεία συνδράμουν στην επιρρέπεια ορισμένων μαθητριών στις εν λόγω διαταραχές. Εικάζεται πάντως ότι σε κάποια σχολεία -ιδίως εκεί όπου αφθονούν τα κορίτσια μορφωμένων γονέων- πιο εύκολα  επικρατεί η «κουλτούρα» διαταραχών πρόσληψης φαγητού, η οποία γίνεται «κολλητική» σαν επιδημία και εξαπλώνεται σιγά-σιγά σε όλο το σχολείο.
 
Από την άλλη, η έρευνα επισημαίνει ότι μερικά σχολεία είναι πολύ πιο ευαισθητοποιημένα και αποτελεσματικά σε σχέση με άλλα, στο να εντοπίζουν τις διατροφικές διαταραχές των μαθητριών, έτσι ώστε το πρόβλημα να αντιμετωπίζεται έγκαιρα από τους ειδικούς.
 
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: