ΣΙΡΙΛ ΜΠΕΡΤ

Cyril Burt
09-10-2021

Ο Σίριλ Μπερτ (3 Μαρτίου 1883 – 10 Οκτωβρίου 1971) ήταν Άγγλος εκπαιδευτικός ψυχολόγος και γενετιστής που συνεισέφερε επίσης στη στατιστική. Είναι γνωστός για τις μελέτες του σχετικά με την κληρονομικότητα του IQ. Λίγο μετά τον θάνατό του, οι μελέτες του για την κληρονομικότητα της νοημοσύνης απαξιώθηκαν, αφού προέκυψαν στοιχεία που έδειχναν ότι είχε παραποιήσει ερευνητικά δεδομένα, εφευρίσκοντας συσχετισμούς σε χωρισμένα δίδυμα που δεν υπήρχαν.

Το 1908, ο Μπερτ ανέλαβε τη θέση του Λέκτορα Ψυχολογίας και του Βοηθού Λέκτορα στη Φυσιολογία στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, όπου επρόκειτο να εργαστεί υπό τον διάσημο φυσιολόγο Sir Charles Sherrington. Το 1909 ο Μπερτ χρησιμοποίησε το μοντέλο γενικής νοημοσύνης του Charles Spearman για να αναλύσει τα δεδομένα του σχετικά με την απόδοση των μαθητών σε μια σειρά από τεστ. Αυτό το πρώτο ερευνητικό έργο ήταν να καθορίσει το έργο της ζωής του Burt στον ποσοτικό έλεγχο νοημοσύνης, την ευγονική και την κληρονομιά της νοημοσύνης. Ένα από τα συμπεράσματα στην εργασία του το 1909 ήταν ότι τα παιδιά της ανώτερης τάξης στα ιδιωτικά προπαρασκευαστικά σχολεία τα πήγαν καλύτερα στις δοκιμασίες από αυτά των συνηθισμένων δημοτικών σχολείων και ότι η διαφορά ήταν έμφυτη.

Το 1913, ο Μπερτ ανέλαβε τη θέση του σχολικού ψυχολόγου για το Συμβούλιο της Κομητείας του Λονδίνου (LCC) με μερική απασχόληση, με την ευθύνη να διαλέγει τα «αδύναμα» παιδιά, σύμφωνα με τον Νόμο για την Ψυχική Ανεπάρκεια του 1913. Ιδιαίτερα διαπίστωσε ότι τα κορίτσια ήταν ίσα με τα αγόρια στη γενική νοημοσύνη. Η θέση του επέτρεψε επίσης να εργαστεί στο εργαστήριο του Spearman και να λάβει βοηθούς ερευνητές από το Εθνικό Ινστιτούτο Βιομηχανικής Ψυχολογίας, συμπεριλαμβανομένου του Winifred Raphael.

Ο Μπερτ συμμετείχε πολύ στην έναρξη της καθοδήγησης παιδιών στη Μεγάλη Βρετανία και η δημοσίευσή του το 1925 The Young Delinquent οδήγησε στο άνοιγμα της Κλινικής Παιδικής Καθοδήγησης του Λονδίνου στο Islington το 1927. Το 1924 ο Burt διορίστηκε επίσης καθηγητής εκπαιδευτικής ψυχολογίας μερικής απασχόλησης στο London Day Training College (LDTC) και πραγματοποίησε μεγάλο μέρος της εργασίας καθοδήγησης παιδιών στις εγκαταστάσεις.