Τα αγόρια είναι καλύτερα στα μαθηματικά από το νηπιαγωγείο

26-12-2016

Φαίνεται πως τα αγόρια από το νηπιαγωγείο ακόμα έχουν μεγαλύτερη έφεση στα μαθηματικά από τα κορίτσια. Αυτό τουλάχιστον έδειξε νέα έρευνα Αμερικανών επιστημόνων. Γιατί όμως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Οι επιστήμονες έδωσαν την απάντηση.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης στις Ηνωμένες Πολιτείες μελέτησαν στοιχεία για πάνω από 7.500 μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού, κάνοντας συγκρίσεις με μια παρόμοια έρευνα του 1998-99.
Θέλησαν έτσι να δουν κατά πόσο η κλίση των κοριτσιών στα μαθηματικά είναι έμφυτη από την προσχολική ηλικία.
 
Τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό παιδαγωγικής έρευνας AERA Open, έδειξαν πως το χάσμα στις επιδόσεις στα μαθηματικά ανάμεσα στα αγόρια και τα κορίτσια αρχίζει να φαίνεται από το νηπιαγωγείο κιόλας. Στις πρώτες τάξεις του δημοτικού γίνεται πιο ορατό κι επιμένει σε όλη την ακαδημαϊκή πορεία τους. 
Μάλιστα, αυτή η διαφορά στις επιδόσεις υπέρ των αγοριών είναι πιο αισθητή όχι τόσο στον μέσο όρο των μαθητών, όσο μεταξύ των κορυφαίων στις μαθηματικές επιδόσεις.
 
Όπως φάνηκε από την έρευνα, από το τέλος της δεκαετίας του ΄90 ελάχιστη βελτίωση έχει υπάρξει στο χάσμα των μαθηματικών επιδόσεων ανάμεσα στα δύο φύλα.
Η μελέτη έδειξε ακόμα πως οι δάσκαλοι, από την πρώτη κιόλας δημοτικού, τείνουν να βάζουν χειρότερους βαθμούς στα κορίτσια στα μαθηματικά ακόμη και όταν οι επιδόσεις τους ουσιαστικά δεν διαφέρουν από εκείνες των αγοριών.
 
Σε γενικές γραμμές πάντως, αγόρια και κορίτσια δεν φαίνεται να έχουν πολύ διαφορετικές μαθηματικές ικανότητες όταν πρωτοπάνε στο νηπιαγωγείο.
Μέχρι την τρίτη δημοτικού πάντως, το χάσμα είναι πια ορατό και ακόμη περισσότερο υπαρκτό μεταξύ όσων μαθητών είναι οι καλύτεροι στα μαθηματικά.
Αποτέλεσμα; Το κορυφαίο 1% των μαθητών στα μαθηματικά, στο νηπιαγωγείο τα κορίτσια αποτελούν λιγότερο από το ένα τρίτο του συνόλου, ενώ στη δευτέρα δημοτικού είναι περίπου το ένα πέμπτο.
 
Όπως τονίζουν οι ειδικοί, αυτό είναι ανησυχητικό επειδή ακριβώς από τα παιδιά αυτά θα προκύψουν οι αυριανοί μαθηματικοί, μηχανικοί, ειδικοί των υπολογιστών κ.ά., επαγγέλματα στα οποία σε όλο τον κόσμο υπάρχει υποαντιπροσώπευση των γυναικών μέχρι σήμερα.
 
Η μελέτη, επίσης, επισημαίνει ότι τα κορίτσια είναι συνήθως πιο μελετηρά από τα αγόρια και αυτό τα βοηθά στις μέσες μαθηματικές επιδόσεις, αλλά όχι εξίσου στις κορυφαίες.
 
Που οφείλονται όμως όλα αυτά; Είναι τα κορίτσια πιο χαζά; Όπως εξηγούν οι ερευνητές η ευθύνη για την επίμονη «ψαλίδα» ανάμεσα στα αγόρια και τα κορίτσια βαραίνει τους δασκάλους που έχουν συστηματικά μικρότερες προσδοκίες από τα κορίτσια στα μαθηματικά με αποτέλεσμα να «φρενάρει» το μαθηματικό δυναμικό των κοριτσιών.
 
 
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: