Τα μαθηματικά αγχώνουν τα κορίτσια

26-12-2016
Τα μαθηματικά δεν είναι το ίδιο συμπαθή σε όλους. Άλλοι τα καταλαβαίνουν εύκολα από την αρχή ενώ άλλοι δεν τα καταλαβαίνουν ποτέ. Τώρα, νέα μεγάλη διεθνής έρευνα δείχνει πως σχεδόν σε όλο τον κόσμο τα κορίτσια έχουν σαφώς μεγαλύτερο άγχος για τις επιδόσεις τους στα μαθηματικά από ό,τι τα συνομήλικα τους αγόρια.
 
Ερευνητές από τα Πανεπιστήμια του Μισούρι και της Καλιφόρνια στο Ιρβάϊν των Ηνωμένων Πολιτειών αλλά και το Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης στη Σκοτία, ανέλυσαν στοιχεία για μαθητές 15 ετών σε πάνω από 60 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
 
Τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση PLoS One έδειξαν πως δύο στα τρία κορίτσια έχουν κατά μέσο όρο χειρότερες επιδόσεις στα μαθηματικά σε σχέση με τα αγόρια. 
 
Αυτά τα ευρήματα επιβεβαιώνουν παλαιότερες μελέτες που είχαν δειξει πως οι γυναίκες, τόσο ως φοιτήτριες, όσο και ως επαγγελματίες, εμφανίζουν μικρότερα ποσοστά συμμετοχής, σε σχέση με τους άντρες, στον τομέα της Επιστήμης-Τεχνολογίας-Μηχανικής-Μαθηματικών (STEM), ακόμη και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες.
 
Ο επικεφαλής της έρευνας, Δρ. Ντέηβιντ Γκίρι και οι συνεργάτες του διαπίστωσαν πως τα κορίτσια αγχώνονται σαφώς περισσότερο από τα μαθηματικά και μάλιστα αυτό συμβαίνει ακόμη και στις χώρες με την μεγαλύτερη ισότητα μεταξύ των δύο φύλων. 
Τα αρνητικά αυτά συναισθήματα και ο φόβος συχνά οδηγούν τα κορίτσια να αποφεύγουν τα μαθηματικά και άλλα μαθήματα που περιέχουν μαθηματικά (π.χ. φυσική), με αποτέλεσμα αυτό να έχει αντίκτυπο και στις μετέπειτα επιλογές και ευκαιρίες, όσον αφορά τις πανεπιστημιακές σπουδές και την καριέρα τους.
 
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Όπως ισχυριζονται οι ειδικοι το άγχος αυτό για τα μαθηματικά φαίνεται να έχει διάφορες αιτίες. Παρουσιάζει όμως ενδιαφέρον πως αυτό δεν φαίνεται να μειώνεται αν έχει ένα πρότυπο μέσα στην οικογένεια, π.χ. μια μητέρα που ακολουθεί επιστημονική-τεχνολογική-μαθηματική καριέρα. 
 
Από την άλλη, η μελέτη επισημαίνει ότι ακόμη και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες οι γονείς τείνουν να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην μαθηματική εκπαίδευση του γιού παρά της κόρης, παρόλο που σε αυτές τις χώρες ζουν αναλογικά οι περισσότερες γυναίκες που ακολουθούν καριέρες στο πεδίο STEM.
 
Οι ερευνητές συμπεραίνουν ότι «οι πολιτικές για την προσέλκυση περισσότερων κοριτσιών και γυναικών σε θέματα όπως η επιστήμη των υπολογιστών, η φυσική και η μηχανική έχουν σε μεγάλο βαθμό αποτύχει, παγκοσμίως. Δεν είναι λάθος να πούμε ότι κανείς δεν ξέρει τι είναι αυτό που στην πραγματικότητα θα τραβήξει περισσότερα κορίτσια σε αυτά τα πεδία». 
 
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: