«Το Χαμόγελο του Παιδιού»: Κάνε αναφορά στο CyberTipline Hellas & σώσε ένα παιδί – Σχεδόν 44.000 αναφορές δέχτηκε η αμερικάνικη υπηρεσία από την Ελλάδα

15-02-2024

Μία νέα online υπηρεσία, το Cybertipline Hellas, ενεργοποιεί «Το Χαμόγελο του Παιδιού», παρέχοντας τη δυνατότητα σε όλους τους πολίτες να υποβάλλουν εύκολα, γρήγορα και διαδικτυακά, αναφορές για παιδιά που παραβιάζονται τα δικαιώματά τους, και τίθενται σε κίνδυνο, για οποιονδήποτε λόγο -σωματική κακοποίηση, σεξουαλική εκμετάλλευση, cyberbullying, grooming κ.ά.. Λειτουργεί αποκλειστικά από το εξειδικευμένο προσωπικό του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς, της Γραμμής SOS 1056 πραγματοποιώντας όλες τις κατάλληλες ενέργειες για το βέλτιστο συμφέρον του Παιδιού.

Στόχος είναι να εξεταστούν όλες οι πληροφορίες που αναφέρουν οι πολίτες, να υποστηριχθεί το παιδί που αναφέρει την πληροφορία -εφόσον το επιθυμεί- και στη συνέχεια να διαβιβαστούν οι πληροφορίες που έχουν συλλεχθεί στις αρμόδιες Αρχές -Εισαγγελικές και Αστυνομικές Αρχές- σε συνεργασία με τους αρμόδιους δημόσιους φορείς (π.χ. κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων)- που έχουν τη δικαιοδοσία να προχωρήσουν σε περαιτέρω ενέργειες για να διερευνήσουν την αναφορά.

Το Cybertipline αποτελεί καινοτομία, καθώς δίνει τη δυνατότητα, σε μικρούς και μεγάλους, που έχουν μια πληροφορία για κάποιο παιδί που κινδυνεύει, να υποβάλλουν την αναφορά τους, με όσες πληροφορίες διαθέτουν, από τον προσωπικό τους χώρο, απαντώντας σε απλές ερωτήσεις, βοηθώντας όμως καταλυτικά και ουσιαστικά, χωρίς κάποια περαιτέρω αλληλεπίδραση, στην πιθανότητα να σωθεί ακόμα ένα παιδί!

Η διαδικασία της αναφοράς είναι απλή, εύκολη, αποτελείται από 5 απλά βήματα και χρειάζεται λίγα λεπτά για να ολοκληρωθεί. Η υπηρεσία λειτουργεί:

24 ώρες, καθημερινά

365 ημέρες το χρόνο

Ανώνυμα

Χωρίς προσωπικές πληροφορίες.

Η υλοποίηση της εφαρμογής Cybertipline Hellas πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και με την πολύτιμη βοήθεια της εταιρείας «The Smiling Hippo», η οποία ανταποκρίθηκε άμεσα στο κάλεσμα του Οργανισμού για τον σχεδιασμό του συγκεκριμένου εργαλείου στην Ελλάδα.

Το Cybertipline εφαρμόζεται εδώ και χρόνια με επιτυχία στις Η.Π.Α, από το Εθνικό Κέντρο για τα Εξαφανισμένα Παιδιά και τα Παιδιά Θύματα Εκμετάλλευσης [National Center for Missing & Exploited Children – NCMEC] https://report.cybertip.org/, και αποτελεί ένα κεντρικό σύστημα αναφοράς για συμπεριφορές που σχετίζονται με τη διαδικτυακή εκμετάλλευση παιδιών. Σύμφωνα με τις αναφορές του CyberTipline για το 2022 από την Ελλάδα δέχτηκε 43.345 αναφορές για διαδικτυακή εκμετάλλευση παιδιών.

Στην Ελλάδα, το Cybertipline Hellas λειτουργεί στο πλαίσιο της διαχρονικής συνεργασίας του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» με το National Center for Missing & Exploited Children (NCMEC) σε θέματα εξαφανίσεων και Κακοποίησης κι έπειτα από την υπογραφή σχετικού συμφώνου για την άδεια χρήσης.