Ξηροί καρποί: Ποιος είναι ο καλύτερος για αδυνάτισμα

ξηροί καρποί που μας προστατεύουν από ασθένειες όπως ο διαβήτης
11-06-2024

Οι ξηροί καρποί είναι γευστικοί και θρεπτικοί. Μπαίνουν σε φαγητά, σε σαλάτες, σε γλυκά. Είναι εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, βιταμινών, φυτικών ινών και καλών λιπαρών. Βέβαια, έχουν κατηγορηθεί για τις θερμίδες τους. Κι όμως. Έρευνες το αλλάζουν αυτό. Όπως δείχνουν τα στοιχεία, όσοι τρώνε καθημερινά ξηρούς καρπούς έχουν λιγότερες πιθανότητες να πάρουν βάρος ή και να εμφανίσουν παχυσαρκία.

Ο λόγος που οι ξηροί καρποί μπορούν στην πραγματικότητα να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους, οφείλεται στο γεγονός ότι είναι γεμάτοι με καλά λιπαρά τα οποία ενισχύουν το αίσθημα του κορεσμού.

Μπορεί να περιέχουν πολλές θερμίδες, αλλά αυτός δεν είναι λόγος να τους αποφεύγετε, αρκεί να τους καταναλώνετε με μέτρο. Για παράδειγμα 1 με 2 μερίδες ημερησίως είναι αρκετές και μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα υγιεινό σνακ που θα σας κρατήσει χορτάτους.

Ενώ όλοι οι ξηροί καρποί αποτελούν μια καλή επιλογή, όσον αφορά την απώλεια βάρους, ένας από αυτούς είναι ο καλύτερος.

Ο καλύτερος ξηρός καρπός για την απώλεια βάρους

Και ο νικητής είναι, τα αμύγδαλα! Αλλά ας δούμε λίγο καλύτερα, τι τα κάνει τόσο μοναδικά.

Η υψηλή περιεκτικότητα τους σε φυτικές ίνες

Οι φυτικές ίνες αποτελούν ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό σε κάθε πλάνο διατροφής, καθώς μας βοηθούν να νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερες ώρες. Μάλιστα 55γρ. αμυγδάλων περιέχουν περισσότερα από 7γρ. φυτικών ινών.

Αυτό σημαίνει ότι εκτός από το να κρατάνε το αίσθημα της πείνας μακριά για πολλές ώρες, τα αμύγδαλα μπορεί να συμβάλλουν στη μείωση των φλεγμονωδών μορίων στον οργανισμό.

Επιπλέον τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες μπορεί να βελτιώσουν τον μεταβολισμό, να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2.

Ακόμη, συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος, αλλά μπορούν ακόμη και να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.

Η περιεκτικότητα τους σε πρωτεΐνη

Το σώμα μας διαρκώς ανοικοδομεί και διατηρεί τα κόκαλα μας, τους μύες μας, τα κύτταρα μας, τους ιστούς μας και για να κάνει όλες αυτές τις λειτουργίες χρειάζεται πρωτεΐνη, η οποία βρίσκεται στα αμύγδαλα σε μεγάλη περιεκτικότητα.

Η πρωτεΐνη ενισχύει το αίσθημα του κορεσμού, καθώς καθυστερεί την πέψη, συμβάλλοντας έτσι στην κατανάλωση λιγότερου φαγητού.

Η πρωτεΐνη επίσης είναι κρίσιμη για τη διατήρηση της μυϊκής μάζας, η οποία βοηθάει στην αύξηση του μεταβολικού ρυθμού, αυξάνει δηλαδή τις καύσεις που κάνει ο οργανισμός μας, βοηθώντας στην απώλεια βάρους.

Ποιοι άλλοι ξηροί καρποί είναι καλοί για απώλεια βάρους

Αν τα αμύγδαλα δεν είναι ο αγαπημένος σας ξηρός καρπός ας εξετάσουμε με τι μπορείτε να τον αντικαταστήσετε:

  • Κάσιους: Αν και δεν έχουν ερευνηθεί τόσο πολύ όσο τα αμύγδαλα, οι υπάρχουσες έρευνες δείχνουν ότι τα κάσιους μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε μια υγιή σύσταση στο σώμα σας, καθώς βοηθούν να μειώσετε το λίπος και να αυξήσετε τη μυϊκή σας μάζα.
  • Καρύδια: Έρευνα, ανακάλυψε πως τα καρύδια ενδεχομένως να μπορούν να ενεργοποιήσουν ένα κομμάτι του εγκεφάλου που ελέγχει την πείνα και τις λιγούρες σε άτομα με παχυσαρκία, μειώνοντας με τον τρόπο αυτό τις συνολικές θερμίδες που προσλαμβάνουν.
  • Φιστίκια: Ο μικρός πράσινος ξηρός καρπός, φάνηκε να συνδέεται με μειωμένες διαστάσεις στην μέση και μικρότερο ποσοστό λίπους στους συμμετέχοντες έρευνας, ενώ παράλληλα φάνηκε να βελτιώνει τα επίπεδα της αρτηριακής τους πίεσης.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Ξηροί καρποί: Πώς επηρεάζουν την γονιμότητα του άνδρα