Δυσκοιλιότητα στο Χριστουγεννιάτικο Ταξίδι; Όχι πια!

Εάν ετοιμάζεστε να ταξιδέψετε για τις γιορτές και το πρώτο αντικείμενο που βάζετε στη βαλίτσα σας είναι τα καθαρτικά σκευάσματα, τότε έχετε κάθε λόγο για να διαβάσετε τις παρακάτω παραγράφους. Αυτό οφείλεται στην αλλαγή των συνηθειών που επηρεάζουν την καλή λειτουργία του εντέρου.

Έντερο ή καλύτερα δεύτερος εγκέφαλος;

Εδώ και αρκετά χρόνια οι επιστήμονες έχουν ανακηρύξει το έντερο ως το «δεύτερο εγκέφαλο» του ανθρώπινου σώματος. Αυτό συνέβη διότι η λειτουργία του επηρεάζει άμεσα μέσω μετάδοσης νευρικών ή χημικών σημάτων την υγεία ολόκληρου του ανθρώπινου σώματος. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζουν οι καλοί μικροοργανισμοί, προβιοτικά, που ζουν στα τοιχώματα του γαστρεντερικού σωλήνα, και ιδίως του παχέως εντέρου. Πρακτικά, κάθε φορά που ταξιδεύετε και αλλάζετε συνήθειες διαταράσσετε όχι μόνο τη δική σας καθημερινότητα, αλλά και εκείνη των προβιοτικών. Αποτέλεσμα αυτού είναι γαστρεντερικές διαταραχές, με συχνότερη τη δυσκοιλιότητα.

Ποιές είναι όμως μερικές συμβουλές για να αποφύγετε τα δυσάρεστα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας στις διακοπές σας;

1. Ενυδατωθείτε επαρκώς

Μην ξεχνάτε να πίνετε αρκετό νερό και άλλα υγρά. Εάν δεν είναι πάντα εύκολο να επισκεφθείτε την τουαλέτα μέσα στην ημέρα, ξεκινήστε και ολοκληρώστε την ημέρα σας με 2 ποτήρια νερό κάθε φορά.

2. Ενισχύστε τα προβιοτικά

Φροντίστε τους καλούς μικροοργανισμούς του εντέρου επιλέγοντας ένα γιαούρτι για πρωινό ή σνακ. Εάν γνωρίζετε από νωρίς πως θα ταξιδέψετε μπορείτε να δοκιμάσετε τη λήψη κάποιου προβιοτικού 2με 3 εβδομάδες πριν την αναχώρησή σας.

3. Επιλέξτε φρούτα και λαχανικά με φυτικές ίνες

Οι αδιάλυτες φυτικές ίνες της βρώμης, των ξηρών καρπών, των οσπρίων, των μήλων και των μούρων αυξάνουν τον όγκο των κοπράνων συμβάλλοντας έτσι στην κένωση του εντέρου. Από την άλλη μεριά, οι διαλυτές φυτικές ίνες που βρίσκονται στα περισσότερα λαχανικά και στα δημητριακά ολικής άλεσης αποτελούν καλή τροφή για τους προβιοτικούς μικροοργανισμούς.

4. Περπατήστε αρκετά

Το έντερο είναι ένας μεγάλος μυς, οι συσπάσεις του οποίου οδηγούν πρακτικά στην κένωση. Φέτος στις διακοπές περπατήστε αρκετά, όχι μόνο για να κάψετε τις επιπλέον θερμίδες, αλλά και για να διατηρήσετε την κανονικότητα της εντερικής λειτουργίας.

5. Μην αγνοείται το σώμα σας

Πολύ συχνά ο φόβος της «δημόσιας τουαλέτας» έχει σαν αποτέλεσμα τα άτομα με δυσκοιλιότητα να αναβάλλουν τις ανάγκες τους, με αποτέλεσμα το σύμπτωμα να επιδεινώνεται.

Οι διακοπές είναι η ευκαιρία να προσέξετε τη διατροφή σας και το σώμα σας περισσότερο, όχι λιγότερο!

Ήβη Παπαϊωάννου, MS, RDN
Διαιτολόγος, Διατροφολόγος
Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ
[email protected]

 

 

In this article