Στο ΣτΕ, η “τύχη” του διαγωνισμού της Περιφέρειας Αττικής για το μηχανολογικό εξοπλισμό των Νοσοκομείων

12-09-2018

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα αποφασιστεί τελικά η «τύχη» ο διαγωνισμός της Περιφέρειας Αττικής για την προμήθεια και εγκατάσταση μηχανολογικού εξοπλισμού νοσοκομείων της Αττικής. Συγκεκριμένα, Η Επιτροπή του άρθρου 1 του ν. 3900/2010, αποτελούμενη από τον αρχαιότερο Αντιπρόεδρο Αθανάσιο Ράντο, ελλείποντος Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας,  την αρχαιότερη Αντιπρόεδρο Αικατερίνη Συγγούνα και την Αντιπρόεδρο Ειρήνη Σαρπ, Πρόεδρο του αρμοδίου καθ’ ύλην Β΄ Τμήματος, αφού έλαβε υπ΄ όψιν:

α) το άρθρο 1 του ν. 3900/2010

β) την από 9.7.2018 αίτηση (ΠΑ 22/9.7.2018) της εταιρείας με την επωνυμία «SIEMENS HEALTHCARE A.B.E.E.», με την οποία ζητεί, κατ’ επίκληση του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 3900/2010, την εισαγωγή προς εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας της, κατατεθείσης ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, από 5.7.2018 αιτήσεως αναστολής εκτέλεσης (αριθμ. καταχωρίσεως ΑΝΜ 293/5.7.2018) της υπ’ αριθμ. 485/2018 απόφασης της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών. Mε την τελευταία αυτή απόφαση απορρίφθηκε η από 23.5.2018 προδικαστική προσφυγή της αιτούσας κατά ορισμένων εκ των όρων της υπ’ αριθμ. 3/2018 διακήρυξης της Περιφέρειας Αττικής, με την οποία προκηρύχθηκε ηλεκτρονικός ανοικτός διαγωνισμός για την «Προμήθεια και εγκατάσταση μηχανολογικού εξοπλισμού νοσοκομείων της Αττικής» με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει της τιμής σε ευρώ ανά ομάδα ειδών. Με την υπό εξέταση αίτηση προβάλλεται ότι με την ανωτέρω αίτηση αναστολής εκτέλεσης τίθενται τα εξής ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος, που έχουν συνέπειες για το σύνολο των συμμετεχόντων σε διαγωνισμούς προμηθειών : 1) αν η αναθέτουσα αρχή διαθέτει την ευχέρεια να επιλέξει ως κριτήριο ανάθεσης της σύμβασης την χαμηλότερη τιμή, ακόμα και στην περίπτωση διαγωνισμών, στους οποίους τα προς προμήθεια είδη, ως εκ της φύσης τους, διαφοροποιούνται ουσιωδώς από την άποψη των τεχνικών χαρακτηριστικών, των ιδιοτήτων και της ποιότητας και 2) αν είναι συμβατή με τις εθνικές και ενωσιακές διατάξεις περί ανάθεσης δημόσιων συμβάσεων η κατ’ αντιστροφή των σταδίων αξιολόγησης διενέργεια της τεχνικής αξιολόγησης μετά την επιλογή του μειοδότη, κατά το στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών κατακύρωσης.

γ) το γεγονός ότι για την αίτηση αυτή έχει κατατεθεί το νόμιμο παράβολο (υπ’ αριθμ. 4018/9.7.2018 διπλότυπο είσπραξης τύπου Α’, σειράς Θ 2574255 της Δ.Ο.Υ. Δ’ Αθηνών).

α π ο φ α σ ί ζ ε ι

Να γίνει δεκτό το ανωτέρω αίτημα, διότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 1 του ν. 3900/2010.

δ ι α τ ά σ σ ε ι

  1. Να εισαχθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας η εκκρεμής ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών αίτηση αναστολής εκτέλεσης με αριθμό καταχωρίσεως ΑΝΜ 293/5.7.2018.
  2. Να αποδοθεί το παράβολο στην αιτούσα.
  3. Η πράξη αυτή να δημοσιευθεί στις ημερήσιες εφημερίδες «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΕΣΤΙΑ» και να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Η παρούσα πράξη συνεπάγεται την αναστολή εκδίκασης των εκκρεμών υποθέσεων, στις οποίες τίθεται το ίδιο ζήτημα.