γυναίκα μπροστά σε ένα πιάτο με ψάρια

Ψάρια: Ποια είναι τα καλύτερα για την διατροφή των παιδιών

Τα ψάρια είναι μια από τις πιο πλήρεις διατροφές για όλες τις ηλικίες. Ακόμα περισσότερο για τα παιδιά που βρίσκονται και στην ανάπτυξη. Δεν είναι όμως όλα τα ψάρια ίδια σε διατροφική αξία. Ποια είναι λοιπόν τα πιο κατάλληλα ψάρια για την διατροφή των παιδιών μας.

Τα ψάρια έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, βιταμίνη D και πολλές από τις βιταμίνες Β.
Επιπλέον, τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι σημαντικά για τον εγκέφαλο, το νευρικό σύστημα και την όραση του παιδιού σας. Μάλιστα η κατανάλωση ψαριών από μικρή ηλικία μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από το άσθμα και το έκζεμα.

Ωστόσο, χρειάζεται προσοχή καθώς πολλά ψάρια παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα βαρέων μετάλλων όπως υδραργύρου και μολύβδου.

Ο υδράργυρος και τα PCB (πολυχλωριωμένα διφαινύλια), μπορούν να επηρεάσουν τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα, προκαλώντας προβλήματα ακόμα και στην συμπεριφορά.

Τα καλύτερα ψάρια για την διατροφή των παιδιών

Σύμφωνα με την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) και την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA), οι «καλύτεροι» τύποι ψαριών είναι:

  • Γαύρος
  • Λαβράκι
  • Τσιπούρα
  • Λυκόψαρο
  • Αχιβάδα
  • Κάβουρας
  • Καραβίδα
  • Μπακαλιάρος
  • Ρέγγα
  • Κέφαλος
  • Στρείδι
  • Πέρκα, γλυκού νερού και ωκεανού
  • Λύκος
  • Γλώσσα
  • Σολομός ( όχι σε μεγάλες ποσότητες)
  • Σαρδέλα
  • Χτένι
  • Γαρίδα
  • Αθερίνα
  • Καλαμάρι
  • Πέστροφα, γλυκού νερού

Τα μικρά ψάρια, όπως η σαρδέλα, ο γαύρος ή τα ψάρια βιολογικής ιχθυοκαλλιέργειας θεωρούνται πιο ασφαλή. Απλά χρειάζονται προσοχή στο καθάρισμα καθώς έχουν ψιλά κόκκαλα.

Οι ειδικοί συνιστούν την κατανάλωση ψαριών 1- 3 φορές την εβδομάδα, τόσο για τους ενήλικες όσο και για τα παιδιά.

Πηγή: whattoexpect.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Κατεψυγμένα ψάρια: Έχουν την ίδια διατροφική αξία με τα φρέσκα;

In this article