Αναβαθμίζεται το «112». Ποιες οι δυνατότητες της νέας υπηρεσίας «eCall»

22-01-2021

Μία νέα υπηρεσία έχουν στη διάθεσή τους οι πολίτες μέσω του «112».  Όταν ένα αυτοκίνητο εμπλακεί σε ατύχημα, θα μπορεί… το ίδιο να στέλνει μήνυμα στο «112» μέσω αυτόματου συστήματος. Δεν θα απαιτείται η ενέργεια του οδηγού ή κάποιου επιβάτη, οι οποίοι, ενδεχομένως να μην είναι σε θέση να επικοινωνήσουν. Η υπηρεσία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τον οδηγό σε περιπτώσεις που έχει χάσει τον προσανατολισμό του ή χρειάζεται βοήθεια.

Ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης Έκτακτων Αναγκών «112»

Η νέα υπηρεσία προβλέπεται στο Μνημόνιο Συνεργασίας που συνυπέγραψαν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννης, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Ν. Χαρδαλιάς και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας Στ. Ασθενίδης. Στόχος του Μνημονίου είναι η διασύνδεση του Συστήματος Διαχείρισης Κλήσεων ‘Έκτακτης Ανάγκης «112» με τη βάση δεδομένων αδειών κυκλοφορίας οχημάτων για την παροχή στοιχείων στις κλήσεις «eCall».

Κλήσεις «eCall»

Ως κλήση «eCall» θεωρείται η κλήση έκτακτης ανάγκης από το όχημα με βάση τον αριθμό «112». Σε περίπτωση ατυχήματος, τα οχήματα που διαθέτουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία θα ενημερώνουν αυτόματα το «112» στέλνοντας μήνυμα με τα στοιχεία και τη θέση του οχήματος. Με το Μνημόνιο Συνεργασίας θα εξασφαλισθεί η πρόσβαση στο πρωτόκολλο επικοινωνίας του «112» με τη βάση δεδομένων του Υπουργείου Μεταφορών, έτσι ώστε με την κλήση «eCall»  θα παρέχονται τα εξής στοιχεία:

Αριθμός Κυκλοφορίας

Αριθμός Πλαισίου

Κωδικός Οχήματος

Περιγραφή Αμάξης

Μάρκα Οχήματος

Εμπορική Ονομασία Οχήματος

Χρώμα

Καύσιμο

Ημερομηνία Χορήγησης Πρώτης Άδειας

Ημερομηνία Χορήγησης Πρώτης Άδειας Διεθνώς

Υπογραμμίζεται πως δεν θα αποστέλλονται προσωπικά στοιχεία, όπως το ονοματεπώνυμο του ιδιοκτήτη.