Δεκάδες καταγγελίες για υποθέσεις παιδικής πορνογραφίας στο internet

26-12-2016

Δεκάδες καταγγελίες για σεξουαλική εκμετάλλευση παιδιών στο ίντερνετ, δέχτηκε η ανοιχτή γραμμή SafeLine του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου. Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της SafeLine, 149 λογαριασμοί του Twitter καταγγέλθηκαν στην Ελληνική Γραμμή. Από αυτές τις καταγγελίες, 53 προωθήθηκαν στον υπεύθυνο του Twitter και στην Ελληνική αστυνομία, ενώ 20 από αυτές, οι οποίες αφορούσαν παιδική πορνογραφία, προωθήθηκαν στον INHOPE για περαιτέρω έρευνα.  

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, «η έκρηξη που προκάλεσε η είσοδος των κοινωνικών δικτύων στην καθημερινότητα συνοδεύτηκε από την ύπαρξη παράνομων δραστηριοτήτων στο Διαδίκτυο. Μία από αυτές τις δραστηριότητες, η σεξουαλική εκμετάλλευση παιδιών, δεν περιορίζεται από σύνορα. Η συνεργασία των κοινωνικών δικτύων με τις Ανοικτές Γραμμές Καταγγελιών είναι βασικό όπλο για την εξάλειψη του φαινομένου». 

Για την προστασία των χρηστών του, το Twitter έχει δημιουργήσει μια εξειδικευμένη ομάδα εμπειρογνωμόνων που ασχολούνται με όλες τις παραβιάσεις ή καταγγελίες, οι οποίες γίνονται γνωστές από τους ίδιους τους χρήστες του. Το αίσθημα της ασφάλειας των χρηστών είναι για το Twitter πρωταρχικός σκοπός, και για το λόγο αυτόν, η ομάδα χωρίζεται σε υπο-ομάδες, έχοντας η κάθε μία διαφορετικό αντικείμενο δραστηριότητας. 

Ωστόσο, το Twitter για να παρέχει ακόμη περισσότερη βοήθεια στην εξάλειψη αυτών των παράνομων δραστηριοτήτων, έχει δημιουργήσει ένα ειδικό κανάλι επικοινωνίας με τις Ανοικτές Γραμμές, ώστε οι καταγγελίες που προέρχονται από αυτές να έχουν άμεση και πρώτη προτεραιότητα επεξεργασίας. Έτσι, η SafeLine επικοινωνεί με ένα συγκεκριμένο άτομο της ομάδας ασφαλείας του Twitter για δραστικότερα αποτελέσματα. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά τη γνωστοποίηση μιας καταγγελίας στην εξειδικευμένη ομάδα του Twitter, η απάντηση δίδεται εντός λίγων λεπτών. Επιπλέον, το Help Centre που διαθέτει το Twitter στους χρήστες του, είναι γεμάτο πληροφορίες, συμβουλές και περιγραφές επιλογών για τις απαιτούμενες ενέργειες στις οποίες θέλει να προβεί ένας χρήστης. Για παράδειγμα, ένας χρήστης που ενοχλείται από ένα tweet, έχει στη διάθεσή του ένα κουμπί αναφοράς, με το πάτημα του οποίου αποστέλλεται το παράνομο περιεχόμενο απευθείας στο Twitter, χωρίς να χρειαστεί η συμπλήρωση κάποιας ηλεκτρονικής φόρμας.