ΕΦΚΑ: Σε λειτουργία ο θεσμός των υπαλλήλων ροής και υποδοχής – Τι αλλάζει στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων

21-02-2023

«Ενεργοποιήθηκε» ο θεσμός των υπαλλήλων ροής και υποδοχής για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών από τον ΕΦΚΑ. Οι υπάλληλοι ροής και υποδοχής έχουν αναλάβει καθήκοντα σε 27 υποκαταστήματα σε Αθήνα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη. Σε πρώτη φάση, ο θεσμός θα υποστηριχθεί από 126 υπαλλήλους.

Όπως δήλωσε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης: «Ο ΕΦΚΑ, η πιο προβληματική ίσως μέχρι πρότινος δημόσια υπηρεσία, γίνεται ένας φορέας πιο φιλικός στους πολίτες κάθε μέρα. Όχι στα λόγια, στην πράξη. Με τα ηλεκτρονικά ραντεβού που αντικατέστησαν τις ουρές. Με τη συνεργασία με τα ΚΕΠ. Με το 1555, που εξυπηρετεί κάθε μέρα τους πολίτες.  Με το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας. Με το myEFKAlive. Και τώρα με τις υπηρεσίες υποδοχής και ροής που κάνουμε στα μισά και πιο πολυσύχναστα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ. Είναι εξυπηρέτηση του πολίτη στην καθημερινότητά του!».

Από την πλευρά του, ο Διοικητής του ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής δήλωσε: «Σήμερα εγκαινιάζουμε την υπηρεσία υποδοχής και εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων στον ΕΦΚΑ. Σε πρώτη φάση καλύπτουμε το 60% των υποκαταστημάτων του Φορέα με κριτήριο τη μεγαλύτερη πληθυσμιακή πυκνότητα. Θα ακολουθήσει και δεύτερη φάση ώστε να καλύψουμε το 100% των υποκαταστημάτων μας».

Τι κάνουν οι υπάλληλοι ροής και οι υπάλληλοι υποδοχής

Αναφορικά με το νέο θεσμό, σε περίπτωση που κάποιος δεν έχει κλείσει ηλεκτρονικό ραντεβού, ο υπάλληλος υποδοχής που βρίσκεται στην είσοδο του υποκαταστήματος του ΕΦΚΑ, μπορεί να του κλείσει ραντεβού ή σε κάποιες  περιπτώσεις να τον βοηθήσει να εξυπηρετηθεί επί τόπου, ιδίως αν πρόκειται για ευπαθείς συμπολίτες μας (ΑμεΑ, έγκυες, ηλικιωμένοι κ.λπ.). Οι υπάλληλοι καθοδηγούν τους ασφαλισμένους που προσέρχονται στο υποκατάστημα ανάλογα με το ποιο τμήμα ακριβώς πρέπει να επισκεφθούν. Επίσης, ενημερώνουν και «εκπαιδεύουν» τους πολίτες για τις παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του φορέα (που διευρύνονται συνεχώς) και για τη διαδικασία κλεισίματος ραντεβού μέσω της σχετικής πλατφόρμας.

Παράλληλα, προβλέπεται σε κάθε υποκατάστημα του ΕΦΚΑ η τοποθέτηση υπαλλήλου ροής, που έχει ως βασική αποστολή να βοηθά και να κατευθύνει τους ασφαλισμένους στο αρμόδιο κάθε φορά τμήμα για την διεκπεραίωση της υπόθεσής τους και να τους ενημερώνει για τα απαιτούμενα για κάθε υπηρεσία δικαιολογητικά και να συνδράμει στον έλεγχο της πληρότητάς τους. Στόχος είναι να δοθεί τέλος στο φαινόμενο των άσκοπων μετακινήσεων και της αναμονής σε διάφορες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ εντός του υποκαταστήματος. Με τη συνδρομή του υπαλλήλου ροής ο κάθε ασφαλισμένος θα ξέρει πού ακριβώς πρέπει να απευθυνθεί, κάτι που «μεταφράζεται» σε εξοικονόμηση χρόνου και μείωση της ταλαιπωρίας τόσο των ίδιων των ασφαλισμένων, όσο και των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ.

Έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία πρόσληψης υπαλλήλων υποδοχής και υπαλλήλων ροής στον ΕΦΚΑ  μέσω του προγράμματος απασχόλησης μακροχρόνια ανέργων 55-67 ετών της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), ωφελούμενοι του οποίου είναι άνεργοι αυτής της ηλικιακής κατηγορίας που είναι εγγεγραμμένοι στα Μητρώα της ΔΥΠΑ για πάνω από 12 μήνες.