Σχιζοφρένεια: Πως τη νικά ένα παιχνίδι μνήμης στο tablet

26-12-2016
Δεν είναι η πρώτη φορά που έρευνα αποδεικνύει πως η χρήση tablets μπορεί να κάνει καλό στο μυαλό. Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε πως τα διάφορα παιχνίδια στα tablets κρατούν το μυαλό ενεργό και ζωντανό. Τώρα, Βρετανοί επιστήμονες έφτιαξαν ένα παιχνίδι μνήμης που μπορεί να καταπολεμήσει την σχιζοφρένεια.
 
Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Cambridge, έφτιαξαν αυτό το παιχνίδι μνήμης, το οποίο ονόμασαν Wizard για τα iPad. στη συνέχεια έκαναν δοκιμές σε 22 ασθενείς για τέσσερις εβδομάδες.
 
Τα αποτελέσματα των ερευνών που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Philosophical Transactions of the Royal Society B, έδειξαν πως με το Wizard βελτιώθηκαν τόσο η μνήμη όσο και η μάθηση των ανθρώπων που το έπαιζαν.
Συγκεκριμένα, οι ασθενείς που έπαιξαν το παιχνίδι μνήμης έκαναν σημαντικά μικρότερο αριθμό λαθών και χρειάστηκαν σημαντικά λιγότερες προσπάθειες προκειμένου να θυμηθούν πού βρίσκονταν διαφορετικά μοτίβα σε ειδικά τεστ.
 
Το Wizard είναι σχεδιασμένο για να βοηθήσει τη λεγόμενη επεισοδιακή μνήμη. Δηλαδή, το είδος εκείνο της μνήμης που χρειάζεται για να θυμόμαστε πού έχουμε αφήσει το κινητό μας ή που έχουμε παρκάρει το αυτοκίνητό μας.
 
Η σχιζοφρένεια είναι μια μακροπρόθεσμη κατάσταση της ψυχικής υγείας που δημιουργεί σειρά ψυχολογικών συμπτωμάτων, τα οποία κυμαίνονται από αλλαγές στη συμπεριφορά μέχρι παραισθήσεις και πλάνες.
 
Σύμφωνα με την έρευνα, το παιχνίδι βοήθησε επίσης να βελτιωθούν οι επιδόσεις των ασθενών στην κλίμακα της Σφαιρικής Αποτίμησης Λειτουργίας (GAF) την οποία χρησιμοποιούν οι γιατροί για να αποτιμήσουν την κοινωνική, επαγγελματική και ψυχολογική λειτουργία των ενηλίκων.
 
Όπως είπε η επικεφαλής της έρευνας, Δρ. Μπάρμπαρα Σαχακιάν οι ερευνητές είπαν πως αυτό είναι σημαντικό, καθώς η έλλειψη κινήτρου είναι ένα κοινό χαρακτηριστικό της σχιζοφρένειας και προσέθεσε πως «χρειαζόμαστε έναν τρόπο θεραπείας των γνωστικών συμπτωμάτων της σχιζοφρένειας, όπως τα προβλήματα με την επεισοδιακή μνήμη, όμως η πρόοδος προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης φαρμακευτικής θεραπείας είναι αργή. Η μελέτη… καταδεικνύει πως το παιχνίδι μνήμης μπορεί να βοηθήσει εκεί που έχουν αποτύχει μέχρι τώρα τα φάρμακα, επειδή το παιχνίδι είναι ενδιαφέρον, ακόμη και εκείνοι οι παίκτες με μία γενική έλλειψη κινήτρου παρακινούνται να συνεχίσουν την εκπαίδευση».
 
 
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: