Στη μετά-COVID συνθήκη, από πού θα αντλεί την (καλή) φήμη της η φαρμακοβιομηχανία;

11-04-2023

Έχουμε ξαναγράψει στο healthview.gr ότι η έξαρση της φήμης την οποία γνώρισαν στο πρόσφατο πανδημικό παρελθόν οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες καινοτομίας, έχει φτάσει σε ένα τέλος, καθώς η μετα-COVID κανονικότητα παίρνει τη θέση της στις κοινωνίες.

Εντός αυτής της κανονικότητας η προσοχή στρέφεται προς άλλα πεδία, όχι λιγότερο επικίνδυνα. Ας ρίξουμε μια ματιά στα οικονομικά μεγέθη που τελούν υπό ασταθή ισορροπία, στα στοιχεία κρίσης που αποκτά διαρκώς και περισσότερο η κλιματική αλλαγή, στην κοντινή μας πολεμική εμπλοκή και στις συνέπειές της… Και δεν είναι τα μόνα.

Μετά τη λήξη συναγερμού της COVID, τι είναι αυτό που θα κινητοποιήσει την προσοχή και θα επηρεάσει την άποψη που έχουν οι πολίτες για τον κλάδο της φαρμακοβιομηχανίας και τις εταιρείες που τον υπηρετούν;

Είναι φανερό ότι ήδη το ανεμολόγιο έχει στραφεί αλλού και στην αντίληψη του πληθυσμού έχουν αναδυθεί άλλα προβλήματα. Η φαρμακοβιομηχανία δεν μπορεί –και ούτε θα ήταν λογικό– να στηρίξει την επίδοση φήμης της σε κρίσεις σαν αυτή της COVID. Η επιστροφή στην υγειονομική κανονικότητα φέρνει τις φαρμακευτικές εταιρείες ξανά αντιμέτωπες με την ίδια ανάγκη που κυριαρχούσε και προ πανδημίας: να δείξουν με λόγια και έργα ότι, εκτός από την προσφορά θεραπειών και φαρμάκων, είναι επίσης ικανές να παίζουν σημαντικό ρόλο σε πολλά επίπεδα της ανθρώπινης ζωής. Να συνδέσουν δηλαδή το όνομα, τα προϊόντα, την καινοτομία τους, με την εταιρική υπευθυνότητα, την προσφορά στην κοινότητα, τη βιώσιμη ανάπτυξη. Να εστιάσουν τελικά σε έναν «διακριτό» σκοπό πείθοντας ότι κάνουν περισσότερα για να έχουν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία, πέρα από την προσφορά θεραπειών και φαρμάκων.

Στο ραβδόγραμμα απεικονίζεται η απάντηση που δίνει το δυναμικό κοινό ηλικίας 18-44 ετών στο ερώτημα «πού είναι πιο σημαντικό να εστιάσει η φαρμακοβιομηχανία: στην καινοτομία ή στις ηθικές πρακτικές;» (πηγή: Global Reputation Ranking of Pharma Companies της εταιρείας Caliber)