Στροφή στην υγιεινή διατροφή από τους Έλληνες καταναλωτές

26-12-2016

«Στροφή» στην αγορά προϊόντων υγιεινής διατροφής δείχνουν όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές, επιλέγοντας μάλιστα συσκευασίες που αναγράφουν τον τόπο προέλευσης του προϊόντος και είναι φιλικές προς το περιβάλλον. Η συντριπτική πλειονότητα (σχεδόν 92%) των καταναλωτών αναγνωρίζει ότι η διατροφή επηρεάζει τη φυσική αλλά και την πνευματική κατάσταση του ατόμου. 

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από  έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη χώρα μας από την Tetra Pak Hellas και τη Focus Bari για τις τάσεις στην αγορά τροφίμων και συσκευασίας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας – πραγματοποιήθηκε 10 – 16 Δεκεμβρίου 2014 με 300 on-line συνεντεύξεις σε άντρες και γυναίκες ηλικίας 25-55 ετών) – 9 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι έχουν ενδιαφέρον για την αγορά προϊόντων υγιεινής διατροφής. 

Πιο αναλυτικά, ποσοστό 50% των καταναλωτών δηλώνουν ότι παρακολουθούν από κοντά την αγορά προϊόντων υγιεινής διατροφής, το 43% παρακολουθούν από κάποια απόσταση, ενώ το 7% δε δείχνει κάποιο ενδιαφέρον. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα προϊόντα υγιεινής διατροφής φαίνεται να έχουν οι μητέρες. 

Παράλληλα, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στην αγορά προϊόντων με θρεπτικά συστατικά και προϊόντων που προέρχονται από μικρές τοπικές βιομηχανίες καθώς θεωρούνται πιο υγιεινά / ποιοτικά (70%). 

Εννέα στους 10 καταναλωτές συμφωνούν ότι είναι σημαντικό να αναγράφονται αναλυτικές πληροφορίες για τον τρόπο προέλευσης του προϊόντος πάνω στη συσκευασία. Επίσης, σημαντικό είναι για τους καταναλωτές να μπορεί να ανακυκλωθεί (56%) και να έχει κατασκευαστεί με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον (47%). 

Αναλύοντας τις διαφορετικές συμπεριφορές των δύο φύλων και ομάδων, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν πως οι γυναίκες φαίνεται να δίνουν μεγαλύτερη βάση στα χαρακτηριστικά της συσκευασίας που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος (93%) ενώ Έλληνες καταναλωτές που προέρχονται κυρίως από τις ηλικιακές ομάδες 45-55 ενδιαφέρονται περισσότερο να γνωρίζουν λεπτομέρειες προέλευσης του προϊόντος (96%).