Τα περισσότερα μαθήματα κάνουν καλό στα παιδιά

26-12-2016
Πολλοί λένε πως τα παιδιά δεν πρέπει να τα κουράζουμε και να τα πιέζουμε όσον αφορά στα μαθήματα γιατί τότε τα αποτελέσματα μπορεί να είναι τα αντίθετα από τα επιθυμητά. Τώρα, νέα έρευνα Δανών επιστημόνων δείχνει πως ο αυξημένος χρόνος διδασκαλίας στο Δημοτικό βελτιώνει τις επιδόσεις των παιδιών.
 
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ώρχους στην Δανία έκαναν μια μεγάλη τυχαιοποιημένη δοκιμή με 1.931 μαθητές δέκα ετών σε 90 δημοτικά σχολεία.
Ο επικεφαλής της έρευνας, Σιμόν Καλμάρ Άντερσεν και οι συνεργάτες του συνέκριναν τις επιδόσεις των μαθητών στην ανάγνωση, χωρίζοντας τα σχολεία σε δύο ομάδες: η μία διατήρησε το υπάρχον ωράριο διδασκαλίας και η άλλη ομάδα το αύξησε κατά τρεις ώρες την εβδομάδα επί τέσσερις μήνες. Οι πρόσθετες ώρες χρησιμοποιήθηκαν για την εκμάθηση ανάγνωσης, γραφής και λογοτεχνίας.
 
Στη δεύτερη ομάδα των σχολείων με την αυξημένη διδασκαλία, χωρίστηκαν δύο ομάδες δασκάλων: η μία έκανε τη συνήθη διδασκαλία με βάση τις επίσημες οδηγίες και η δεύτερη ομάδα εφάρμοσε πιο αντισυμβατικές μεθόδους.
 
Στη συνέχεια, όλοι οι μαθητές έκαναν το ίδιο τεστ για να αξιολογηθούν οι επιδόσεις τους. Διαπιστώθηκε κατ’ αρχήν ότι καλύτερα τα πήγαν όσα παιδιά είχαν κάνει το πρόσθετο τρίωρο μαθημάτων την εβδομάδα. Επίσης, από αυτά τα παιδιά, όσα είχαν κάνει τα αντισυμβατικά έξτρα μαθήματα, εμφάνιζαν ελαφρώς καλύτερη επίδοση σε σχέση με όσα είχαν κάνει τα παραδοσιακά πρόσθετα μαθήματα.
 
Τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των Ηνωμένων Πολιτειών (PNAS), έδειξαν πως οι περισσότερες ώρες διδασκαλίας οφελούν τα παιδιά. 
Μάλιστα, όπως φάνηκε από την έρευνα, τα μαθήματα που δεν γίνονται με τον παραδοσιακό τρόπο, αλλά με εναλλακτικές και πιο αυτοσχέδιες μεθόδους φαίνεται να έχουν ακόμα καλύτερα, αποτελέσματα.
 
Το θέμα της αυξημένης ή όχι διδασκαλίας αποτελεί επίμαχο ζήτημα, γι’ αυτό εμφανίζονται μεγάλες διαφορές από χώρα σε χώρα, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σε πολλά κράτη διεθνώς (ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ευρώπη) τείνει να αυξήσει τις ώρες των μαθημάτων, αλλά ορισμένες μελέτες αντιτείνουν ότι κάτι τέτοιο έχει αρνητικές επιπτώσεις στη συμπεριφορά των παιδιών λόγω κόπωσης και βαρεμάρας, κάτι που ισχύει για τα αγόρια περισσότερο από ό,τι για τα κορίτσια.
 
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: