Τα πιο διαδεδομένα Social Media για τις φαρμακευτικές εταιρείες

19-08-2017

Το Facebook είναι η πιο διαδεδομένη πλατφόρμα επικοινωνίας για τις φαρμακοβιομηχανίες. Σύμφωνα με μία νέα έρευνα  από την Cutting Edge Information το 73% των ομάδων μάρκετινγκ των φαρμακευτικών σχεδιάζει να κάνει χρήση του Facebook μέσα στα επόμενα δυο χρόνια, ποσοστό που έχει αυξηθεί κατά 8% από την τελευταία έρευνα της ίδιας εταιρείας το 2013.

Το γεγονός αυτό δεν προκαλεί μεγάλη έκπληξη αν αναλογιστεί κανείς την ισχυρή παρουσία του Facebook σε ολόκληρο τον κόσμο καθώς και τις προσπάθειες από την ίδια την εταιρεία να προσεγγίσει τις φαρμακοβιομηχανίες. Αυτό που έχει ενδιαφέρον όμως, είναι ποιες άλλες πλατφόρμες διαδικτυακής επικοινωνίας έχουν κερδίσει ή χάσει στο χώρο των φαρμάκων. Το Twitter είναι ο μεγάλος χαμένος, ενώ το LinkedIn έχει πάρει τα πάνω του. Άλλες πλατφόρμες όπως το Pinterest έχουν εξαφανιστεί ενώ το Instagram έχει αρχίσει να εμφανίζεται και αυτό στον χάρτη.

Το LinkedIn παρουσιάζει την μεγαλύτερη αύξηση από την τελευταία έρευνα. Η απήχηση της συγκεκριμένης πλατφόρμας ανέβηκε κατά 29%. Μόλις 26% των ομάδων μάρκετινγκ των φαρμακευτικών σκόπευαν να κάνουν χρήση του LinkedIn το 2013, ποσοστό που πλέον αγγίζει το 55%. Το Twitter από την άλλη έχει γνωρίσει την μεγαλύτερη κάθοδο τα τελευταία χρόνια και το ποσοστό που έφτανε το 64% το 2013 έπεσε στο 45%.

«Μεταξύ των μικρότερων μέσων κοινωνικής δικτύωσης,  το Tumblr θα χρησιμοποιούνταν από το 9% των εκπροσώπων των φαρμακευτικών ενώ το Instagram εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη λίστα με το 19% να ισχυρίζεται ότι θα κάνει χρήση του στα δύο ερχόμενα χρόνια.» αναφέρει η Natalie DeMasi, επικεφαλής της έρευνας της Cutting Edge Information. Όσο για πλατφόρμες όπως το Pinterest, το Vine, το Flickr και το Reddit, δεν φαίνεται να υπάρχει σχέδιο αξιοποίησης τους από καμία ομάδα μάρκετινγκ φαρμακευτικών εταιρειών.

Σύμφωνα με την DeMasi, η χρήση των social media από φαρμακευτικές στοχεύει στους ασθενείς και εστιάζει στο μάρκετινγκ και την εταιρική επικοινωνία.

«Οι φαρμακευτικές εταιρείες σήμερα, πρέπει να κάνουν μεγάλες έρευνες για να κατανοήσουν τις ανάγκες του κοινού τους. Μερικές φορές, η καλύτερη λύση μπορεί να μην είναι η χρήση της τελευταίας τεχνολογίας, ενώ άλλες μπορεί να μην υπάρχει άλλη λύση από αυτήν. Όλα ξεκινάνε από την έρευνα.» αναφέρει η DeMasi κλείνοντας.