Τα βιντεοπαιχνίδια τονώνουν τη μνήμη των ηλικιωμένων

26-12-2016

Δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε έναν ηλικιωμένο να παίζει βιντεοπαιχνίδια. Μήπως όμως θα έπρεπε να αρχίσουν να παίζουν κι αυτοί; Νέα έρευνα Αμερικανών επιστημόνων έδειξε πως οι ηλικιωμένοι μπορεί να βελτιώσουν τη μνήμη τους με τα βιντεοπαιχνίδια.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ιλλινόις Urbana-Champaign στις Ηνωμένες Πολιτείες έκαναν μελέτες σε 40 ηλικιωμένους ηλικίας από 60 έως 70 ετών. Επέλεξαν ένα βιντεοπαιχνίδι στρατηγικής που ονομάζεται Rise of Nations κι έκαναν διάφορα τεστ στους εθελοντές πριν και μετά το παιχνίδι.
 
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως τα βιντεοπαιχνίδια τα οποία βασίζονται σε στρατηγικό σενάριο με στόχο την ανάπτυξη και επέκταση, έχουν τη δυνατότητα να καλλιεργούν στους ηλικιωμένους ζωτικές γνωσιακές εγκεφαλικές λειτουργίες.

 
Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, η εκπαίδευση των ηλικιωμένων στα βιντεοπαιχνίδια βελτίωνε την απόδοση των συμμετεχόντων σε διάφορα από τα τεστ που χρησιμοποιήθηκαν για την αξιολόγηση των γνωσιακών τους ικανοτήτων.
Παρατήρησαν ακόμα πως η ομάδα που εκπαιδεύτηκε πριν την έναρξη της έρευνας είχε καλύτερη απόδοση από την άλλη που δεν είχε εκπαιδευτεί. Οι επιστήμονες κατέληξαν τελικά στο συμπέρασμα πως η μνήμη εργασίας και οι ικανότητες λογικής ανάλυσης βελτιώθηκαν σημαντικά λόγω της εξοικείωσης με το παιχνίδι ενώ, η βραχυπρόθεσμη μνήμη σε σχέση με οπτικά ερεθίσματα και η ικανότητα αναγνώρισης αντικειμένων που είχαν περιστραφεί σε σχέση με την αρχική τους θέση βελτιώθηκαν αλλά σε λιγότερο βαθμό από τις άλλες τους ικανότητες.
 
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η εκπαίδευση στο παιχνίδι βίντεο δεν είχε καμία θετική επίδραση στην ικανότητα των ηλικιωμένων στο να ανακαλούν στη μνήμη τους μια λίστα από λέξεις με τη σειρά τους όπως την άκουσαν αρχικά, στην ικανότητα απαρίθμησης και στη δυνατότητα  παρεμπόδισης ορισμένων αντιδράσεων, όμως υπήρχε άμεσης συσχετισμός μεταξύ καλύτερης απόδοσης στο παιχνίδι και μεγαλύτερης βελτίωσης σε ορισμένα τεστ γνωσιακών δεξιοτήτων. Παρατηρήθηκε ότι υπήρχε σχέση δόσης και αποτελέσματος. Δηλαδή όσο περισσότερη εκπαίδευση έκαναν στο βιντεοπαιχνίδι οι ηλικιωμένοι τόσο περισσότερο βελτιώνονταν ορισμένες από τις γνωσιακές, διανοητικές τους ικανότητες.
 
 
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: