Ύψος: Πως γίνεται να ψηλώσουμε μετά την ενηλικίωση

Ορισμένοι δεν έχουν το ύψος που θα ήθελαν και θα επιθυμούσαν να είναι λίγο πιο ψηλοί. Μέχρι σήμερα όμως γνωρίζαμε πως το ύψος είναι ό,τι πάρει κανείς μέχρι την ενηλικίωση. Αυτό ισχύει… Κι όμως! Σύμφωνα με την επιστήμη υπάρχουν τρόποι για να κερδίσει κανείς έστω και μερικούς πόντους. Πως; Με πιο σωστή, ευθυτενή στάση.

Τι καθορίζει το ύψος:
Γενετική προδιάθεση
Φύλο
Ορισμένες ιατρικές παθήσεις
Διατροφή
Άσκηση

Ποιες παθήσεις μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο που ένα άτομο μεγαλώνει κατά την παιδική ηλικία:
Γιγαντισμός
Νανισμός
Αρθρίτιδα
Κοιλιοκάκη που μένει χωρίς θεραπεία
Καρκίνος
Οποιαδήποτε πάθηση που απαιτεί την παρατεταμένη χρήση στεροειδών
Σύνδρομο Down
Σύνδρομο Turner
Σύνδρομο Marfan

Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι καθώς η διατροφή έχει βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου, οι άνθρωποι έχουν ψηλώσει κατά μέσο όρο. Έτσι, τα παιδιά που ακολουθούν πλέον μια διατροφή πλούσια σε ασβέστιο, πρωτεΐνες και άλλα θρεπτικά συστατικά θα είναι σε θέση να μεγιστοποιήσουν τις κληρονομικές τους δυνατότητες τους για ανάπτυξη.

Η σωματική δραστηριότητα παίζει επίσης ρόλο στην ανάπτυξη και το ύψος στην παιδική ηλικία, καθώς προάγει την απελευθέρωση της αυξητικής ορμόνης. Όταν απελευθερώνεται αυτή η ορμόνη, ένα παιδί με ανοιχτές πλάκες ανάπτυξης στα οστά του μπορεί να παρουσιάσει περισσότερη ανάπτυξη από ό,τι αν δεν είναι σωματικά δραστήριο.

Ωστόσο, μόλις οι πλάκες ανάπτυξης στα οστά κλείσουν, ένα άτομο γενικά δεν θα ψηλώσει άλλο στην ζωή του. Οι περισσότερες κοπέλες φθάνουν στο τελικό τους ύψος στην ηλικία των 14-15 ετών. Τα αγόρια φτάνουν στο μέγιστο ύψος τους περίπου στην ηλικία των 16 ετών. Είναι πολύ ασυνήθιστο για ένα άτομο να ψηλώσει μετά την ηλικία των 19 ετών.

Τρόποι αύξησης του ύψους μετά την ενηλικίωση
Αν και δεν υπάρχει τίποτα που μπορεί να γίνει για να ψηλώσει αφότου κλείσουν οι πλάκες ανάπτυξης στα κόκαλα, εντούτοις υπάρχουν τρόποι για να φαίνεται πιο ψηλός. Αυτοί περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

Σωστή στάση σώματος
Το να στέκεστε και να κάθεστε με σωστή στάση σώματος δεν σας κάνει απλά να μοιάζετε ψηλότεροι, αλλά βοηθά στην πρόληψη των πονοκεφάλων και του πόνου στην πλάτη, που συχνά συνοδεύουν το “καμπούριασμα”.

– Κρατήστε τους ώμους πίσω
– Τραβήξτε την κοιλιά προς τη σπονδυλική στήλη, με τους κοιλιακούς σας μυς να συστέλλονται ελαφρά
– Κρατήστε το κεφάλι ίσιο και ευθυγραμμισμένο με το σώμα
– Να στέκεστε με τέτοιον τρόπο ώστε το βάρος να πέφτει κυρίως στις φτέρνες σας. Αυτό επιτυγχάνεται αν έχετε τα πέλματά σας στη νοητή ευθεία των ώμων σας.
– Αφήστε τα χέρια να κρέμονται φυσικά στα πλάγια
– Για να εξασκήσετε την καλή στάση στάσης, κάντε τα εξής:Κρατήστε τα πέλματά σας σταθερά στο πάτωμα ενώ κάθεστε
– Προσαρμόστε το ύψος της καρέκλας, έτσι ώστε οι μηροί να παραμένουν παράλληλοι στο πάτωμα
– Αποφύγετε το σταυροπόδι
– Στηρίξτε την πλάτη όταν κάθεστε με ένα μικρό μαξιλάρι, αν χρειαστεί
– Αφήστε τους ώμους σας να πέφτουν σε φυσική θέση

Η διατήρηση της σωστής στάσης σας βοηθά να διατηρείτε την σωστή απόσταση μεταξύ των σπονδύλων και μπορεί να σας κάνει να μοιάζετε πιο ψηλοί.

Ενισχύστε τους μυς του κορμού
Ένας ισχυρός κορμός μπορεί να βοηθήσει το άτομο να διατηρήσει καλή στάση του σώματος και να φανεί ψηλότερο. Οι μύες του κορμού είναι εκείνοι στην κοιλιακή χώρα (κοιλιακοί) και κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης (ραχιαίοι).

Αυτοί οι μύες βοηθούν στη στήριξη της σπονδυλικής στήλης. Όταν αυτοί οι μύες είναι πολύ αδύναμοι, η σπονδυλική στήλη δεν υποστηρίζεται σωστά και μπορεί να συμπιεστεί. Μπορεί επίσης να οδηγήσει σε ολίσθηση σπονδύλου.

Τρόποι αποφυγής απώλειας ύψους μετά την ενηλικίωση
Αν και ως ενήλικες δεν μπορείτε να κάνετε πολλά για να αυξήσετε το ύψος σας, μπορείτε να λάβετε μέτρα για να αποφύγετε την απώλεια ύψους λόγω ηλικίας.

Μετά την ηλικία των 40 ετών, μπορεί να χάσετε περίπου 1 εκατοστό ύψος ανά δεκαετία λόγω της οστεοπόρωσης, της συμπίεσης της σπονδυλικής στήλης και άλλων αιτιών. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική απώλεια ύψους με την πάροδο του χρόνου.

Για την καταπολέμηση της “συρρίκνωσης” λόγω ηλικίας, μπορείτε να κάνετε τα εξής:

Να ακολουθείτε καλή διατροφή (βεβαιωθείτε ότι παίρνετε άφθονο ασβέστιο)
Να κάνετε ασκήσεις με βάρη τακτικά για την καταπολέμηση της απώλειας μυών
Να είστε σωστά ενυδατωμένοι
Να μην καπνίζετε

Συμπέρασμα: Μπορεί να αυξηθεί το ύψος μετά την ενηλικίωση;
Όχι, ένας ενήλικας δεν μπορεί να ψηλώσει αφότου οι πλάκες ανάπτυξης κλείσουν. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί τρόποι που ένα άτομο μπορεί να βελτιώσει τη στάση του για να φανεί ψηλότερο.

Επίσης, ένα άτομο μπορεί να λάβει προληπτικά μέτρα κατά της απώλειας ύψους καθώς μεγαλώνει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Ύψος: Οι ψηλές γυναίκες που κάνουν γυμναστική έχουν περισσότερες πιθανότητες να φτάσουν μέχρι τα 90

In this article